Potražnju za BizDataX-om u Hrvatskoj potiču velike softverske tvrtke ili velike tvrtke općenito?

Autor: Bernard Ivezić , 10. ožujak 2015. u 22:00
Vedran Brničević, Ekobit

Vedran Brničević navodi da softver u Hrvatskoj prvenstveno traže velike tvrtke u najširem smislu te riječi.

Ekobitov softver BizDataX za upravljanje testnim podacima i anonimizaciju podataka, a koji od sada koristi i Intesa Sanpaolo Card, u Hrvatskoj prvenstveno traže velike tvrtke u najširem smislu te riječi.

Primjerice, radili smo veći takav projekt u Fini. No, to je tržište koje se ovdje tek stvara. U Hrvatskoj se tek prepoznaje važnost razvoja softvera i zato su naručitelji mahom velike kompanije koje trebaju mogućnost da zakonski propisno mogu koristiti podatke s kojima već raspolažu za testiranje novih sustava, znači da pri tome ne ugroze privatnost i slično. Dakle, glavni pokretač im je anonimizacija.

Kako je živjeti u Hrvatskoj i ovdje proizvesti softver koji uspješno izvozite vani, a onda čuti da njemačka kancelarka Merkel kaže da želi da anonimizacija podataka postane sinonim za Njemačku?
Najveći broj tvrtki koje imaju vlastita rješenja za anonimizaciju dolazi iz SAD-a i to su tvrtke poput IBM-a, Informatice i Oraclea. U Europi postoji tek manji broj proivođača i među njima je Ekobit. O kakvoj je niši riječ dovoljno govori da čak ni Microsoft nema vlastiti proizvod u tom području. Zato smatram da je odlično što je njemačka kancelarka to izjavila s obzirom da je Njemačka jedno od naših najvećih izvoznih tržišta i takva poruka otvara brojne nove prilike za Ekobit.

Da li je tržišni potencijal za tu nišu dobar i u Hrvatskoj?
Potencijal je svakako velik. Regulativa koja se stvara u SAD-u i EU samo naglašava nove mogućnosti. No, da li će se taj potencijal ostvariti u Hrvatskoj ovisi o nizu čimbenika koje je zasad teško procijeniti. Kako vidite, prvih velikih koraka ima i zato sam optimističan.

Komentirajte prvi

New Report

Close