Imam brand – ili ga ipak nemam?

Autor: Poslovni.hr , 03. ožujak 2015. u 15:58
Foto: Thinsktock

Brand nije sam proizvod, već njegova suština.

Brand  nije  sam  proizvod, već njegova suština. On obuhvaća ime proizvoda, vizualni  identitet  i  zaštitni znak priznat i prihvaćen na tržištu. To bi ukratko  bila  definicija onoga o čemu treba promišljati kada se ili kreira brand  ili  kada  se  brand koji je već poznat i priznat želi napraviti još privlačnijim.

No,  kako  brand  koji  je  poznat  na  domaćem  tržištu učiniti poznatim i priznatim na stranim tržištima?

Van  naših  granica postoji nemilosrdna konkurencija, kompanije koje u svoj dizajn  i branding ulažu više od naših, a tu je i višedesetljetna tradicija razvoja brandova. Čini se da pred nama nije lagan zadatak.

Vrhunski  majstori  na  području  stvaranja  prepoznatljivosti proizvoda su primjerice  Talijani  i  Švicarci.  Osim  što  svi pojedinačno puno ulažu u branding,  fanstastično  koriste  i  svoju  zemlju  kao  brand.  Tako svaka talijanska  tjestenina na sebi ima zeleno-bijelo-crvene boje ili barem malu zastavicu koja jasno pokazuje od kuda proizvod dolazi.

Ne  treba  posebno  naglašavati što znači švicarska zastavica. To je simbol kvalitete  prepoznat u cijelom svijetu. Dovoljno se samo sjetiti švicarskog noža  koji  je  pod  tim  imenom poznat diljem svijeta uz naravno švicarsku zastavicu na svakom primjerku ovog multipraktičnog alata.

Nažalost, hrvatska zastavica neće nam previše značiti  kada se prijeđu granice Hrvatske te je stoga potrebno usvojiti znanja i sposobnosti kako bi uspjeli i na "tuđem terenu".

Imate  nešto jako prepoznatljivo u Hrvatskoj, no to ne mora značiti da će u takvom obliku biti zanimljivo i na stranim tržištima.

Potrebno  je  stoga  ponekad  donijeti i teške odluke. Krenuti van zemlje s postojećim  brandom  –  imenom i logotipom ili napraviti totalni rebranding proizvoda?

SEMINAR ZAMKE IZVOZA: ŠTO UČINITI S BRANDOM KADA PRELAZIMO GRANICE HRVATSKE? namijenjen je vlasnicima ili direktorima poduzeća, direktorima marketinga i prodaje, bez obzira na veličinu tvrtki, tržišnu “starost” brandova ili kategoriju djelatnosti. Više o seminaru možete pročitati ovdje

Komentirajte prvi

New Report

Close