Biovega i Annapurna šire posao i trend zdrave hrane

Autor: Marta Duić , 03. ožujak 2015. u 14:31
Miroslav Kuzmić, suvlasnik Annapurne u pogonu tvrtke/Anto Magzan/PIXSELL

Njihovu proizvode odlikuje tradicionalna receptura bez konzervansa, emulgatora i aditiva te strogo kontrolirani proizvodni proces.

Biovega, regionalni lider u proizvodnji i distribuciji organskih proizvoda posluje na našem tržištu od 2003. godine.

"Zdrav pojedinac preduvjet zdravog okoliša i ustrajni smo u našoj misiji da kupce educiramo i osiguravamo im relevantne informacije o pravoj vrijednost organske hrane i proizvoda te o važnosti zdravih stilova življenja uopće", poručila je Jadranka Boban Pejić, direktorica tvrtke Biovega. Sličnu priču ima i Annapurna, obrt koji se bavi proizvodnjom eko proizvoda na bazi soje i pšenice od 2001. godine. Kako tvrde Vlatka i Miroslav Kuzmić, oduvijek ih je zanimala zdrava prehrana te proizvodi koji su inovativni i novi na tržištu. Kupci su to prepoznali te se na osnovu toga i njihov posao proširio. "Vjerujemo da su eko proizvodi dobri i za čovjeka i za prirodu te smo željeli kupcima ponuditi prirodne proizvode bez konzervansa, emulgatora i pesticida koji su ujedno i vrlo ukusni i jednostavni za pripremu. Proizvodi se rade ručno u malim serijama na tradicionalan način. Svi sastojci su točno popisani na našim etiketama, a proizvodi ne sadrže skrivene sastojke", tvrdi Vlatka Kuzmić, vlasnica Annapurne.

 

1,8milijuna

eura iznosio je 2013. prihod Biovege

Trnoviti počeci
Biovega grupa uključuje bio&bio trgovine ekoproizvoda, ustanovu za edukaciju odraslih – Makronova, nakladničku kuću Planetopija, eko imanje Zrno, Zrno bio bistro te studio za prirodnu njegu Orgona. U ponudi u bio&bio trgovinama kupcima nude lokalne i uvozne organske proizvode. "Ove godine Zlatko Pejić i ja obilježavamo 30 godina zajedničkog rada, a naši počeci bili su u edukaciji: organizirali smo seminare, radionice, predavanja. I sami smo bili u potrazi za najkvalitetnijim namirnicama te nam nije bilo teško putovati do zapadnih država kako bismo ih kupili te ih kao najveće dragocjenosti koristili u našoj kuhinji, kuhali na seminarima, dijelili s prijateljima i sanjali kako će jednog dana i kod nas najkvalitetnije namirnice postojati u dostupnim, 'uličnim' trgovinama. Osamdesetih godina ono što smo radili bilo je pojava izvan svih trendova, a za mnoge i 'izvan pameti' no interes je rastao i postajao svojevrstan pokret", objašnjava Boban Pejić.

Kako kaže, iz te filozofije življenja, ali i kontinuiranog praćenja i sudjelovanja u trendovima na svjetskom tržištu ekoloških proizvoda nastao je prvi hrvatski lanac trgovina ekoproizvoda bio&bio. "Važno je naglasiti da je bio&bio originalan, domaći proizvod koji je pokrenuo domaću ekološku poljoprivredu. Danas imamo 13 trgovina u sedam hrvatskih gradova", pohvalila se Boban Pejić. Asortiman je na počecima ovisio gotovo isključivo o Bioveginoj distribuciji ekoproizvoda te se postupno razvijao kroz godine, a danas su zastupnici i distributeri za domaće i vodeće svjetske eko brendove poput Rapunzela, Ecovera, Green Foods, Muso. Distribuciju rade kroz vlastiti maloprodajni lanac trgovina te kroz distribuciju u supermarkete i specijalističke kanale kao što su ljekarne. Annapurna je također imala težak početak. "Kada smo započeli s radom proizvodili smo pet proizvoda koje smo prodavali u 10-tak trgovina s prodajom od oko 250 komada mjesečno. Trenutno proizvodimo 36 proizvoda i distribuiramo u trgovine po cijeloj Hrvatskoj. Proizvodimo oko 20.000 komada proizvoda mjesečno", pohvalila se Kuzmić.

 

Boban Pejić

Osamdesetih je ono što smo radili bilo izvan trendova, za mnoge i 'izvan pameti' no interes je rastao i postajao svojevrstan pokret

Annapurna proizvode distribuira kroz 120 prodajnih mjesta, supermarketa, restorana i privatnih trgovina zdrave hrane, a uskoro će imati i web shop. Prisutni su i na slovenskom tržištu gdje opskrbljuju lanac veganskih restorana. Njihovi proizvodi imaju eko i vegan certifikate, proizvedeni su ručno bez pesticida i umjetnih gnojiva te u sastavu nemaju konzervansa, aroma, pojačivača okusa i umjetnih boja. Prije 13 godina tvrtka Biovega je pokrenula suradnju s domaćim eko poljoprivrednicima osiguravajući im tržište za prodaju ekoproizvoda, otkup po fer cijenama i razvojno partnerstvo. "Ovaj projekt, jedinstven u Hrvatskoj, značajno je doprinio razvoju malih eko gospodarstava i razvoju ekološke poljoprivrede kod nas, pokazujući veliki potencijal za daljnji rast", tvrdi Boban Pejić. Surađuju s 30-ak OPG-ova u domeni voća, povrća, žitarica. U Bioveginom proizvodnom portfelju robnih marki ističu se autentični proizvodi s eko imanja Zrno, ali i proizvodi bio&bio kućne marke, Organica, Orgona superfood, Okinawa te marke EKOZONA koju možete naći na policama Konzuma. 2010. Vlastitu proizvodnju pokrenuli su 2010. na ekološkom imanju Zrno nedaleko Habjanovca. Ondje je i otkupna stanica.

"Najpoznatiji proizvod s imanja Zrno je ekološki beskvasni kruh koji se priprema prema vlastitim recepturama, s izvorskom vodom s imanja i brašnom koje se melje netom prije proizvodnje kruha", tvrdi Boban Pejić. Organske namirnice koje se nalaze na bio&bio policama podliježu striktnim testiranjima i eko certificiranju. Kuzmić tvrdi kako je velik izazov u poslovanju razbijanje predrasude kupaca da eko hrana nije ukusna. Novim proizvodima se, te degustacijama i izlaganjima na sajmovima se, kažu, trude promijeniti takve stavove o eko hrani te im je to glavna motivacija i misao vodilja pri kreiranju novih proizvoda. "Sve recepture su originalne i na njima radimo suprug i ja. Problemi je dostupnost kvalitetnih eko sirovina koje su ili nedostupne ili skupe. Ovo područje je vrlo zahtjevno i za proizvodnju jer ne koristimo sastojke koji se uobičajeno koriste za poboljšanje okusa, izgleda ili produljenja roka trajanja. Puno ulažemo u sustave kao što su HACCP, ISO 9001, educiranje djelatnika, zdravstveni i mikrobiološki nadzor.

Brojne nagrade
Poslovanje Biovege također se odvija prema ISO i HACCP standardima, a proizvodi nose certifikat ekoloških proizvoda, a posebno su ponosni što su članica IFOAM-a, krovne svjetske udruge za ekološku poljoprivredu. Boban Pejić ističe da je u poslovanju važno osigurati bolje uvjete i edukaciju zaposlenika. "Oni u našem sustavu rade i iz osobne životne orijentacije i strasti koju dijelimo za ekološke proizvode i zdrave stilove življenja", tvrdi Boban Pejić. "Naš primarni fokus nekoliko zadnjih godina je pokretanje i širenje uzgoja, prerade i proizvodnje na imanju Zrno i nastavak rada i poticanje razvoja hrvatskih eko poljoprivrednika. Od ekspanzije u regiju u proteklom periodu smo se usmjerili na izgradnju distributivnih partnerstava u BiH i Crnoj Gori, u Sloveniji imamo podružnicu Biovege za poslove distribucije", tvrdi Boban Pejić.

U 2015. ušli su s rastom prihoda prema zacrtanom poslovnom planu. U 2013. godini postignuti prihod iznosio je 11,8 milijuna eura, što je u odnosu na prethodnu godinu bilo povećanje od 15%. Biovegu je 2014. nagradio i HUP za posebnu brigu za djelatnike, posebno ističući projekt revizije temeljnih vrijednosti unutar Biovege iz kojih je proizašao jedinstveni 3E koncept poslovanja koji obuhvaća etiku, ekologiju i ekonomiju. "Brojka koja također, posebice u hrvatskim uvjetima, ilustrira pozitivan trend našeg poslovanja je i kontinuiran porast zaposlenih pa je on 2010. godine iznosio 105 dok trenutno imamo 120 zaposlenika", pohvalila se Boban Pejić. Annapurna se može pohvaliti upisom u Zlatnu knjiga najboljih hrvatskih poduzetnika i managera 2013. te nagradom Najuspješniji poduzetnik u 2013.

Komentirajte prvi

New Report

Close