Deutsche Bahn ne želi sudjelovati u gradnji pruge od Divače do Kopra

Autor: Poslovni dnevnik , 25. veljača 2015. u 15:54
Vrijednost pruge duge 27 km procjenjuje se na 1,35 mlrd. eura

Za drugi kolosijek važne pruge za Luku Kopar Slovenija traži europska sredstva.

Deutsche Bahn, njemačke željeznice, potvrdile su da su zainteresirane samo za suradnju sa Slovenskim željeznicama, ali ne i za osnivanje zajedničkog poduzeća u kojem bi sudjelovala i Luka Kopar.

U posljednje vrijeme u Sloveniji se dosta raspravlja o gradnji drugog kolosijeka pruge Divača-Kopar, a među zainteresiranima se spominjao Deutsche Bahn, ali ta informacija očigledno nije bila do kraja tačna, pišu Finance.  Realnijim se ocjenjuje interes kineskih investitora. Oni su na sastanku s predstavnicima slovenske vlade potvrdili kako bi novu prugu mogli realizirati za 400 milijuna eura, što je trećina cijene koja se ranije spominjala. Nova pruga, tvrdilo se, koja će povezivati slovensku luku sa zaleđem i pomoći Kopru da poveća svoj kapacitet prekrcaja za srednjoeuropske zemlje, stajala bi oko 1,35 milijardi eura.

 

19milijuna

tona iznosio je teretni promet u Luci Kopar 2014.

Slovenska vlada početkom tjedna naložila je ministarstvu za infrastrukturu da do četvrtka, kada istječe rok za prijavu na europski natječaj za nepovratna sredstva iz mehanizma CEF (prometno povezivanje), prijavi projekt gradnje drugog željezničkog kolosijeka od Divače do luke Kopar. Procjenjuje se da bi se europskim sredstvima mogla financirati gradnja samo dijela pruge, duge 27 kilometara, dok bi se, po ocjeni vlade, nešto više od milijardu eura trebalo osigurati putem javno-privatnog partnerstva čiju konstrukciju i izvore još treba definirati.

Gradnja pruge o kojoj se govori već više od deset godina je skupa jer bi zbog konfiguracije terena trebalo napraviti desetak tunela i vijadukata. Inače, Luka Kopar je u 2014. ostvarila teretni promet od 19 milijuna tona, što je 5 posto više nego u 2013. i u skladu s planovima uprave. Kontejneri, vozila i tekući tereti ostvarili su rast, dok su ostali tipovi tereta blago pali. Godina 2014. bila je rekordna za kontejnerski promet sa 674.000 TEU. U 2015. godini Luka Kopar planira povećati promet iznad 20 milijuna tona. Dobit Luke Kopar u 2014. od 28,6 milijuna eura gotovo je četiri puta veća nego 2013. 

Komentirajte prvi

New Report

Close