Prije deset do petnaest godina korisnici su bili vezani uz brendove proizvođača mobitela. Zamjena mobitela značila je odabir iz ponude istog proizvođača od kojih mnogi danas više niti ne postoje.
Siemens, Ericsson i Nokia već su završili u povijesti. Danas se pak korisnici orijentiraju prema softveru kojeg koriste na mobitelima. Tako su unazad nekoliko godina nastale svojevrsne sekte ljubitelja Androida i Appleovog iOS-a i koji pri odabiru novog mobitela ostaju vjerni operativnom sustavu, a ne proizvođaču. Takve trendove prate i hrvatski građani, čitatelji web portala Mobil.hr glasujući i ove godine, po 15. put zaredom za najbolji mobitel u Hrvatskoj. Iz rezultata Mobilovog glasovanja u posljednjih sedam do osam godina vidi se kako korisnici nisu vjerni brendu.
Krajem 90-ih i početkom novog tisućljeća vladali su brendovi čije su se karakteristike svodile na SMS, pozive, kalkulator, za današnje pojmove smiješne igrice te gotovo nikakav internet. Davne 2000. godine najbolji je bio Ericsson T28i kojeg ste nedavno mogli vidjeti izloženog u muzeju mobitela na Zagrebačkom Velesajmu. U to vrijeme trenutno vrlo popularni svjetski proizvođači nisu niti proizvodili mobitele. Danas u rukama imamo moćna računala poput netom proglašenog najboljim mobitelom u Hrvatskoj – Sony Xperia Z3. Iako se očekivala pobjeda Samsungovog Galaxyja koji je pobjeđivao tri godine zaredom, posjetitelji Mobila su ipak najboljim proglasili model drugog proizvođača.
Velikima se stolica trese od "jeftilena" koji dolaze iz Kine u kojoj se svi današnji mobiteli i proizvode. Kinezi su davanjem jeftine radne snage stranim kompanijama istovremeno dobili i njihovo znanje. Tako za trećinu cijene najboljih top modela današnjice, prodaju iste takve svoje telefone u cijelom svijetu. Kinezi ne moraju ništa novo izmišljati niti stvarati. Unatoč tome, naš izbor najboljeg mobitela godine pokazao je da hrvatski kupci žele skupe mobitele. Prvih deset modela vrijedi 45 tisuća kuna. Mnogo, ali već sutra će završiti u ladici, ustupajući mjesto novim Xperijama i Galaxyjima. Ili nekome potpuno novome – možda to bude Xiaomi, OnePlus ili pak ime koje će se tek kroz koje ujutro "roditi" u Kini. Kao u svemiru, zvijezde se rađaju i zatim nestaju sa zvjezdanog neba.
Autor je vlasnik najvećeg muzeja mobitela i urednik Mobil.hr-a
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu