Iako ga se i dalje smatra svojevrsnom alternativom tradicionalnim i konvencionalnim tehnologijama proizvodnje energije, sektor obnovljivih izvora energije već odavno zauzima vrlo značajno mjesto u investicijskoj bilanci Hrvatske.
Ipak, nakon faze inicijalnog investicijskog razvoja, čini se kako je zelena energetika u Hrvatskoj stigla do prekretnice, te kako je za novi razvojni ciklus potrebno značajno promijeniti dosadašnje poslovne modele i investicijsku klimu. Naime, evidentno je kako država s jedne strane mora pronaći način kako da u regionalnoj konkurenciji privuče investicijski kapital u ovom sektoru u Hrvatsku, ali i da u aktualnim fiskalnim okolnostima, više ne može preuzimati dugoročne financijske obveze po principu feed in tarifa kao što je to dosad bio slučaj.
Također, europski trendovi jasno vode i k uvođenju otvorenijih tržišnih mehanizama u ovom sektoru, kao i jasnijoj podjeli odgovornosti između ulagača, države, potrošača i tržišnih regulatora. Na kraju, novi model poticanja razvoja obnovljivih izvora energije mora poslužiti i kao što jači motor razvoja domaće industrije i plasmana domaćih proizvoda i usluga u realizaciji ovih projekata.
Sve ove uvjete trebao bi zadovoljiti novi Zakon o obnovljivim izvorima energije i kogeneraciji. Radi se o možda i najiščekivanijem državnom aktu u segmentu energetike tijekom posljednjih nekoliko godina koji će definirati sve ključne uvjete i posljedice državne politike na polju zelene energetike tijekom narednih pet do deset godina.
Utoliko, jasno je kako će ovaj Zakon definirati budućnost svih planiranih investicija na polju obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj, a bude li uspješan, i otvoriti prostor za stotine milijuna kuna vrijedne nove investicije.
Nakon više od dvije godine izrade, prva javna prezentacija osnovnih načela novog Zakona i najvažnijih novosti koje će donijeti u sektor bit će održana na konferenciji Poslovnog dnevnika Energy Investment Forum.
Neka od pitanja koja će biti odgovorena:
1. Koji model financijskog poticanja OIE će u budućnosti biti na snazi u Hrvatskoj?
2. Tko će snositi trošak balansiranja proizvodnje iz OIE?
3. Hoće li OIE i dalje imati prvenstvo pristupa mreži?
4. Hoće li se posebno poticati domaća komponenta u projektima?
5. Hoće li i dalje opskrbljivači biti prisiljeni otkupljivati svu domaću proizvodnju iz OIE po reguliranoj cijeni?
Ne propustite priliku iz prve ruke čuti sve o Zakonu koji će definirati budućnost tržišta obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj.
Energy Investment Forum tradicionalna je konferencijsko-sajamska manifestacija posvećena problematici razvoja energetskih investicijskih projekata u Hrvatskoj i regiji. Na svom prošlogodišnjem izdanju EIF je tijekom dva dana okupio više od 500 profesionalca iz sektora energetike i povezanih industrija.
Ovogodišnji Energy Investment Forum održat će se 19. veljače u konferencijskom centru Forum u Zagrebu, a više informacija o programu i prijavama na konferenciju mogu se naći na linku http://www.poslovni.hr/events/eif
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.tko bi nakon dosadašnjih iskustava u hrvatskoj bio lud pa da povjeruje u tu priču? pravila se mijenjaju svako malo, a uvijek je novi zakon onaj koji će donijeti “konačno” (koja zastrašujuća riječ) rješenje – da bi već nakon nekoliko mjeseci došlo novo konačno rješenje.
ova problematika je kompleksna i neriješena i u najrazvijenijim eu zemljama, trebao li biti g-upi da očekujemo da će je riješiti naši hahari, isti oni koji su napravili pravi kupus u građevinskoj investicijskoj regulutivi, anarhiju toliko veliku da na većina profesionalnih investitora zaobilizi upravo zbog toga – katastrofalne regulative.
trenutno je u hrvatskoj izniman poslovni rizik graditi i običnu hižu, jer je u zakonima do kraja zamućena odgovornost sudionika (a jedino bi to trebalo biti važno), dok se propisuje cijeli niz reketarskih nameta na investitore i sudionike – licence, elaborati, certifikati – iza kojih niti postoji ikakva korist za investitora niti oni koji vam naplaćuju puste novce i za što konkretno odgovaraju.
isto kao kod javnih bilježnika ili odvjetnika – masno naplaćuju udaranja pečata, a profesionalne, stručne i poslovne odgovornosti praktićki uopće nema.
tko je još naplatio štetu od odvjetnika ili bilježnika zbog njihovih grešaka, neprofesionalnosti, nemara? tko je naplatio štetu od projektanta zbog lošeg projekta? čak i izvođaći koji naočigled cijele države prave izrazito nekvalitetne zgrade – kao oni pos-ovi na jugu, za to ne snose apsolutno nikakvu odgovornost, čak niti ne gube licence niti da itko u cijelom sustavu i za što odgovoara – iako svi uredno naplate svoje usluge od investitora ili korisnika.
ovakav cirkus od zakonodavstva postoji valjda samo još u afričkim prašumskim državama, a sad će nas spasiti novi zakon o obnovljivim izvorima energije. malo sutra.
Uključite se u raspravu