Nizozemski pivarski div Heineken u srijedu je izvijestio da mu je neto dobit u prošloj godini poskočila 11 posto, a napominju kako i dalje namjeravaju ciljati ključna tržišta u razvoju, unatoč oštrim oscilacijama na globalnim tržištima.
Neto dobit tako je uvećana na 1,51 milijardu eura, uz rast prometa za 0,1 posto, na 21,19 milijardi eura, pokazalo je financijsko izvješće trećeg najvećeg svjetskog pivara, prisutnog i u Hrvatskoj.
Kompanija u čijem su vlasništvu brendovi Heineken, Desperados, Affligem i Sol objavila je da je rast prodaje piva nastavljen u zemljama kao što su Meksiko, Nigerija, Brazil i Vijetnam, što je djelomice poništeno slabijom profitabilnošću u Poljskoj i kod kompanije sa sjedištem u Čileu Compania Cervecerias Unidadas.
"Heineken nastavlja investirati u ključna tržišta u razvoju i pridodao je novih nekoliko zemalja, uključujući Etiopiju, Kambodžu, Kinu, Vijetnam i Indoneziju", kazali su iz tog pivara sa sjedištem u Amsterdamu.
Njegovu dobit lani je pogodio prigušen rast na etabliranim Heinekenovim tržištima, poglavito u Europi, gdje su loše ljetne vremenske prilike i politička previranja pogodili prodaju. Pad ruskog rublja, uz paralelne cjenovne pritiske u Poljskoj, doveli su do 7,4-postotnog pada prometa u istočnoj i središnjoj Europi, pokazalo je poslovno izvješće.
Izvršni direktor Jean Francois van Boxmeer kazao je da je obujam prodaje piva vrhunske kvalitete uvećan za 5,1 posto, kao i da je niz globalnih brendova ostvario dvoznamenkasti rast prodaje. I dalje je optimist, premda upozorava da će ova godina biti teška.
"U 2015. godini očekujemo daljnju volatilnost na tržištima u nastajanju i deflatorne pritiske, no uvjereni smo da ćemo dodatno pojačati rast ukupnih prihoda i neto dobiti u godini koja je pred nama", kazao je.
U prošlogodišnjem rujnu ta je obiteljska tvrtka odbacila ponudu o preuzimanju s kojom joj je pristupio konkurent SABMiller, tumačeći kako preferira neovisnost i očuvanje 150-godišnje tradicije. Njihova je vrijednost procijenjena na oko 35 milijardi eura i treći su pivar u svijetu, iza SABMillera i globalnog lidera InBeva, a proizvode i prodaju više od 200 brendova piva i jabukovače. Zapošljavaju gotovo 70 tisuća radnika diljem svijeta, podsjeća agencija AFP.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu