Ne mijenja tehnologija samo način na koji filmaši obrađuju svoje uratke već i u načinu na koji ih stvaraju.
Yoav Hornung, izvršni direktor izraelskog startupa Veed.me, koji je ovih dana boravio u Zagrebu gdje je polaznicima Founder Instituta održao predavanje o moći videa te razgovarao o potencijalnoj suradnji s uspješnim hrvatskim startupom Mash.me-om, kaže da online video tržište raste 25 posto godišnje. Trenutačno vrijedi više od sedam milijardi dolara i očekuje se da će vrlo brzo sustići 30 milijardi dolara vrijednosti, koliko danas vrijedi tržište tekstualnih oglasa.
Hornung
Filmaši po nezaposlenosti drugi u SAD-u, odmah iza arheologa
"Već sada imamo više od 2000 filmaša u našoj zajednici, nekoliko stotina projekata te čak i velike brendove poput Googlea, BBDO-a Moscota i Man in Cities", kaže Hornung. Pojašnjava da je još u filmskoj školi shvatio da isti problem mući sve filmaše. Svi oni honorarno tijekom studija rade kao konobari, a željeli bi raditi u svojoj branši. Tako je to u Izraelu, bilo gdje u Europi, ali i u SAD-u. "Vjerovali ili ne u SAD-u su po nezaposlenosti na prvom mjestu filmaši. Na tom neslavnom popisu tuku ih jedino ono koji su završili arheologiju, a kad pomislimo na SAD-a jedna od prvih asocijacija je upravo filmska industrija", kaže Hornung. Dodaje da je tako došao na ideju da pokrene Veed.me. internetski servis koji povezuje filmaše s biznisima koji trebaju kratke promotivne video uratke. "Crowdfunding, tutorijali, edukacije, promocije, YouTube, Twitter, Facebook, video oglasi i razni video formati, koji postaju sve popularniji na internetu tjeraju male i srednje tvrtke da se bave izradom videa, a oni zapravo ne znaju kako to dobro napraviti i još važnije, uključuju se u posao koji može biti vrlo skup", kaže Hornung.
Veed.me stoga izradu videa dijeli u tri faze. U prvoj se slaže scenarij i planira izrada videa. U drugoj se okupljaju glumci, tehnika, režiser, snimatelj i snima sam video. U trećoj se video obrađuje, povezuje i dodaju mu se popratni elementi od titlova do dorađenog zvučnog zapisa. "U svakom trenutku tvrtka može odlučiti da želi odustati. To može jer video plaća po fazama, a nakon svake faze dobiva konkretan materijal s kojim može i samostalno ići dalje, ako to želi", kaže Hornung. Navodi da su među prvima potencijal prepoznale velike kompanije. Tako je BBDO preko Veed.me-a angažirao filmaša u Kini koji je snimio kadar s Johnson's Baby događaja. Google je pak lani preko Veed.me-a u ekspresnom roku napravo Doodle za 25. obljetnicu pada Berlinskog zida."Okupili su 17 filmskih ekipa diljem svijeta koji su snimili djelove zida po cijelom svijetu", zaključuje Hornung.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu