Tvrtka za opremanje poslovnih prostora Velinac iz Zagreba je vodeći proizvođač namještaja i stolica za uredske prostore, i to po svim poslovnim pokazateljima kao što su iznos prodaje po zaposlenom, neto osobnom dohotku, produktivnosti i i kontinuiranom ulaganju u vlastiti dizajn.
Kako pojašnjava sam osnivač i današnji prokurist Jakov Tomljenović, prije 10-ak godina je u Hrvatskoj djelovalo niz poduzeća koja su se bavila ovom djelatnošću, no kriza je učinila svoje i preostala konkurencija sastoji se uglavnom od mikro poduzetnika s jednim ili dva zaposlena koji, bez vlastite proizvodnje, više služe kao posrednici. Velinac je ozbiljni igrač koji ima 50-ak zaposlenih u svojoj proizvodnji u Jastrebarskom te u salonu u zagrebačkim Sesvetama. Tu se nalazi i uhodani tim arhitekata koji su u mogućnosti ispuniti svaku želju poslovnih korisnika njihova uredskog namještaja. Tomljenović je posebno ponosan na vlastite brendove i dizajn na kojima u Velincu sve više inzistiraju.
24milijuna
kuna prihoda ostvarili su u 2014. godini
"Kontinuirano ulažemo u mlade viskokvalificirane stručnjake svih struka, a što nam se vraća kroz poslovni uspjeh. Posebno se tu ističe perspektivan mlađi kadar koji već posjeduje značajno iskustvo na području opremanja poslovnih interijera, čija stručnost dolazi do izražaja već niz godina na našem tržištu. Naime, svakom kupcu nudimo projektiranje uredskih interijera, konsulting kao i otklanjanje svih mogućih nedostataka prilikom obavljena posla", kaže Tomljenović. Dodaje da im ni dolazak Ikee nije nanio nikakve "glavobolje" jer se radi o tvrtkama s različitom filozofijom i klijentelom.
Prodajni program
"Prodajni program kuće Velinac obuhvaća široku paletu operativnih i menadžerskih programa uredskog namještaja te uredskih stolica, a što nam omogućuju naši suvremeni pogoni. Zadnjih nekoliko godina gotovo 70 posto naše ukupne prodaje dolazi iz vlastite proizvodnje. U ponudi standardno nudimo 11 programa uredskog namještaja + program pultova. Programi su različitih nivoa od operativnog do ekskluzivnijih menadžerskih. U zadnje 2-3 godine po popularnosti i obimu prodaje posebno se ističe program Elegance u operativnoj i menadžeskoj izvedbi. Svi artikli, ovisno o zahtjevu kupaca, mogu se prilagođavati različitim dimenzijama i oblicima, odnosno proizvesti se u drugim materijalima kao što su MDF ili furnir", pojašnjava Dražen Ćurić, direktor prodaje.
Tomljenović
Dolazak Ikee nije nam nanio glavobolje jer se radi o tvrtkama s različitom filozofijom i klijentelom
U ponudi tvrtke je i namještaj visoke kvalitete materijala i razine proizvodnje te sofisticiranog dizajna talijanskih proizvođača Alea, Martex i Bibaini office koji koriste nove tehnologije te surađuju s poznatim svjetskim dizajnerima. "U vrijeme rasta u Hrvatskoj udio prodaje namještaja nam je iznosio 70%, a stolica 30%. Posljednjih godina namještaj čini oko 52 posto, a stolci 48 posto udjela. To je još jedan pokazatelj krize. Razlog je kraći vijek uporabe stolica u odnosu na namještaj", kaže Ćurić. Dobar dio asortimana im je iz vlastite proizvodnje, ali u ponudi su i stolice najpoznatijih globalnih brendova poput njemačkog Interstuhla ili japanske Okamure.
Najskuplja stolica u njihovom salonu je menadžerski Silver dobavljača Interstuhl po cijeni nešto većoj od 30 tisuća kuna, ali moguće je naručiti i nešto luksuznije. Usprkos ovim ekskluzivnim primjercima, većina njihova cjenovnog asortimana kreće s operativnim stolicama po nekoliko stotina kuna do ekskluzivnijih modela koji su u rasponu od tisuću kuna do tisuću eura. Velinac u ponudi ima i opremanje interijera modularnim pregradnim stijenama danskog proizvođača Triplan te pokretnim pregradnim stijenama nizozemskog Parthosa. Brza i jednostvna instalacija, veliki izbor visokokvalitetnih materijala te negorivost, zvučna i toplinska izolacija samo su neke od odlika ovih pregrada.
Okreću se i izvozu
Da Velinac ima uspješnu strategiju poslovanja pokazuju i financijski pokazatelji prema kojima će tvrtka u 2014. godini imati ukupni prihod od 24 milijuna kuna. Iako je to i dalje manje od rekordnih rezultata iz 2008. godine, kada je uprihođeno gotovo 34 milijuna kuna, rezultat je to u velikoj mjeri smanjenje cijena uzrokovano krizom. "Tijekom zadnjih pet godina ponovo bilježimo rast svih poslovnih pokazatelja kao što je ukupan prihod, dobit, broj zaposlenih, broj stalnih kupaca i ostalo. Prosječno stanje zaliha gotovog uredskog namještaja, stolica i fotelja na skladištu nikada ne iznosi manje od pet milijuna kuna, a što nam omogućava vrlo kratke rokove isporuke čime povećavamo svoju konkurentnost na tržištu", pojašnjava direktor prodaje ovog proizvođača namještaja.
70posto
prodaje Velinca odnosi se na vlastitu proizvodnju
Zasad većinu prihoda ostvaruju na domaćem tržištu, ali sve više su prisutni i u inozemstvu. Za sada su procjene da su sa svojom cijenom, kvalitetom i dizajnom konkurentni prvenstveno u Austriji, Njemčkoj i zemljama bivše Jugoslavije. Samo poduzeće Velinac nastalo je početkom 1990-ih kao trgovačka tvrtka za promet namještaja. No, 2002. godine je kupnjom vlastitog zemljišta u Jastrebarskom krenula i u proizvođačke vode. Taj iskorak im je dao veću fleksibilnost u poslovanju. Izgrađena je hala od 900 četvornih metara s proizvodnom linijom za namještaj iz iverala. Krajem iste godine instalira se i linija za proizvodnju pločastog namještaja te se zapošljava 25 ljudi. Dvije godine kasnije gradi se i nova hala od 4900 kvadrata za potrebe skladišta, tapetarije i nove proizvodne linije za namještaj iz iverala. Trenutno ova tvrtka raspolaže s ukupno 6826 četvornih metara poslovnog prostora, od čega je 5847 kvadrata u njihovu vlasništvu, a 979 kvadrata u dugoročnom najmu. Upravo 15. veljače tvrtka obilježava 25-u godišnjicu uspješnog poslovanja.
Sve bez potpora
"Unapređenja u uredskom namještaju su stalna kao i u marketinškim aktivnostima. Stoga smo 2012. godine uredili i preselili u novi stilski uređen izložbeni i uredski prostor od 900 četvornih metara što nam omogućava čitavi niz novih razvojnih mogućnosti. Tijekom cijele 2014. naš razvojni, tim sačinjen od vrhunskih arhitekata, inženjera drvne tehnologije i informatičara, radio je na redizajniranju postojećih i razvoju novih programa uredskog namještaja te na izradi reklamnih materijala. Taj obiman projekt smo krajem prošle godine priveli kraju te smo ga upravo zaokružili lansiranjem novih internet stranica. Svi naši artikli su u novim marketinškim materijalima prezentirani na više jezika. Na taj način smo se pripremili za jači iskorak na inozemna tržišta, a što nam je jedan od glavnih zadataka u ovoj godini. Moram naglasiti da nikada nismo bili korisnici državnih subvencija. Uvijek smo za investiranje koristili vlastita sredstva, a dodatno i dva poduzetnička kredita od ukupno 14 milijuna kuna", kaže Ćurić.
Tijekom 2014. asortiman je proširen na kompletno uređenje poslovnih prostora. U tvrtki naglašavaju da već sada imaju odlične rezultate i značajan broj uspješno odrađenih poslova s fiksnim i pokretnim pregradnim stijenama. "Cilj nam je povećanje prodaje kroz širenje prodajnog programa na principu sve što je potrebno za uređenje i opremanje ureda". To uključuje spuštene stropove, podove, rasvjetu i ostale interijerske radove i opremu za uredske prostore. Planiramo povećati ulaganja u proizvodnju što nudi nova radna mjesta i naš bolji tržišni plasman. Sve prodajne i marketinške aktivnosti ćemo ubuduće moći voditi uz pomoć Microsoft CRM sustava kojeg planiramo implementirati u ovoj godini", pojašnjava Dražen Ćurić, direktor prodaje tvrtke Velinac.
Dizajnerski potpis
Brendovi Kornat i Klass
Iako asortiman tvrtke Velinac obuhvaća veliki broj proizvoda, ono po čemu su možda i najpoznatiji su njihove stolice vlastitog dizajna i proizvodnje. Radi se ponajprije o modelima Kornat i Klass. Kako pojašnjava sam Jakov Tomljenović, Kornat je vjerojatno najprodavaniji i najkorišteniji uredski stolac u Hrvatskoj. Procjenjuje se da se nekoliko desetaka tisuća komada nalazi po raznim poslovnom prostorima. Stolac Klass je pak novi proizvod firme Velinac koji se proizvodi u niz varijanti i dezena. Kako se radi o cjenovno prihvatljivom proizvodu, za očekivati je da će i on postići popularnost kakvu je imao, i još uvijek ima, model Kornat.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Svaka čast na uspjehu. Gledao sam njihov uredski namještaj[/url] ali mi je bio malo skuplji pa sam naručio od druge firme.
Uključite se u raspravu