Indija, Egipat i Putin učinili Kalašnjikov profitabilnim

Autor: Tomislav Pili , 10. veljača 2015. u 14:58
Ruski proizvođač oružja zabilježio prvu dobit nakon sedam godina

Proizvodnja je lani udvostručena na 120.000 pušaka, a prihodi su porasli 28 posto na 45 milijuna dolara.

Unatoč sankcijama koje su kompaniju izravno pogodile te snažnom padu vrijednosti rublje, ruski Kalašnjikov lani je uspio zabilježiti odlične poslovne rezultate te prvu dobit nakon sedam sušnih godina.

Koncern Kalašnjikov – kako je službeno ime tom proizvođaču oružja – lani je udvostručio proizvodnju što mu je, u odnosu na 2013., donijelo 28 posto više prihoda od tri milijarde rubalja (45 milijuna dolara).

Nekoliko razloga
Iz proizvodnih pogona u gradu Iževsku lani je izašlo 120.000 komada oružja u sklopu vojnog i civilnog programa. Naime, osim poznate automatske puške, Kalašnjikov je značajan proizvođač lovačkog i sportskog oružja. Tvrtka za ovu godinu prognozira rast proizvodnje za nekih 25 posto. Prema tvrdnjama generalnog direktora Alekseja Krivoručka, kompanija je ostvarila i prvu dobit nakon sedam godina. Ipak, ostalo je nepoznato kolika je ta dobit. Nekoliko je razloga koji su utjecali na dobre poslovne rezultate iako se kompanija među prvima našla pod izravnim zapadnim sankcijama zbog ruske uloge u ukrajinskom ratu. Prvi, možda i najznačajniji, jest pojačana potražnja na domaćem, ruskom tržištu.

 

25posto

rasta proizvodnje Kalašnjikov predviđa za ovu godinu

Naime, ruska vojska i sigurnosne službe najvažniji su kupac za tvrtku, a obrambeni proračun jedini je uspio izbjeći nedavno 10-postotno rezanje svih ostalih stavki u sklopu rebalansa. Troškovi za obranu između 2012. i 2017. porasli su za 85 posto, a od 2014. do 2025. Rusija namjerava utrošiti 700 milijardi dolara na modernizaciju vojske. Samo za ovu godinu ulaganja će dosegnuti preko tri bilijuna rubalja. Ruski obrambeni proračun sada je treći najveći na svijetu, poslije američkog i kineskog. No, velika državna izdvajanja za oružje pozitivno su utjecala i na ostale ruske proizvođače oružja. Prema podacima uglednog Stockholmskog međunarodnog instituta za istraživanje mira, lani su ruske vojno-industrijske tvrtke zabilježile rast prodaje za petinu. Za usporedbu, na globalnoj je razini prodaja oružja pala za dva posto. Drugi je razlog snažnije prodaje Kalašnjikova veća isporuka kupcima u drugim dijelovima svijeta, ponajviše u Aziji i Africi. Kako su nedavno tvrdili u Kalašnjikovu, "najviše obećavaju" Indija i Egipat. 

Kalašnjikov 'štiti mir'
Treći, no ne i najmanje važan razlog, jest lanjsko marketinško repozicioniranje. Osim što je moderniziran izgled pušaka, kompanija je dosta uložila u promjenu imidža koji njezinu pušku prije svega povezuje s gerilskim formacijama. U sklopu kampanje lansiran je i novi slogan "Štiteći mir", a tvrtka pokušava pokazati kako se njezini proizvodi prije svega koriste kod državnih službi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close