Amazon se širi s interneta na 
klasične trgovine

Autor: Poslovni.hr , 05. veljača 2015. u 22:01
Jeff Bezos, predsjednik Uprave Amazona, Foto: Reuters

RadioShack se hvali da svaki Amerikanac živi najdalje 500 metara od jedne od njegovih oko 4000 trgovina u SAD-u.

Američki internetski trgovac Amazon sve je bliže snažnom iskoraku u fizičku trgovinu. Prema navodima američkih medija, kompanija Jeffa Bezosa najizgledniji je kupac trgovina posrnulog trgovca elektroničkom opremom RadioShack.

Ta kompanija broji oko 4000 trgovina širom SAD-a, a hvalili su se da 90 posto američkog stanovništva živi u krugu od 500-tinjak metara od svake njihove trgovine. Da Amazon sa zanimanjem gleda na RadioShackove trgovine prvi je izvijestio Bloomberg, a medijski napisi idu od preuzimanja cijelog lanca trgovina, pa do kupnje tek nekoliko stotina trgovina.Pravu informaciju tamošnji mediji za sada ne mogu dobiti jer obje kompanije ne komentiraju medijske napise.

 

90milijardi dolara

prihoda od prodaje ostvario je fiskalne 2013. godine američki Amazo

     

No, koji god broj trgovina preuzeo, ako se na takav korak uistinu i odluči, Amazon će okrenuti novu stranicu u svom poslovanju, ocjenjuju analitičari. Nove poslovne prostore Amazon bi iskoristio kao prodajne salone za svoje proizvode, poput elektroničkog čitača Kindlea ili svog pametnog telefona Fire koji se pokazao kao veći promašaj u povijesti kompanije kojoj krivih odluka nije manjkalo. Dio trgovina mogao bi se iskoristiti kao distribucijske točke za robu kupljenu preko interneta. U svakom slučaju, to bi označilo do sada najveći iskorak Amazona u tradicionalnu trgovinu, ali i bacilo rukavicu u lice Appleu, čije se trgovine mogu pronaći diljem Amerike i ostatka svijeta.

Ugašena vatra

Međutim, proizvodom Amazon teško može konkurirati Appleu. Iako je prije nekoliko dana objavio vrlo dobre poslovne rezultate koji su pokazali godišnje prodajne prihode od gotovo 90 milijardi dolara, već spomenuti Fire pametni telefon i dalje je Amazonova otvorena rana. Nasuprot Kindleu, koji se pokazao kao potpuni pogodak, Fire – zamišljen kao izravan konkurent iPhoneu – prodan je u svega 35.000 komada, kako pokazuju posljednji lanjski prodajni podaci.

 

25,6milijuna dolara

neto dobiti ostvarila je kompanija u posljednjem kvartalu fiskalne godine

O razmjerima podbačaja dovoljno govori i podatak da nije pomoglo ni radikalno kresanje cijene. S početnih 199 dolara cijena je nedavno pala na samo 99 američkih centi uz dvogodišnji ugovor s teleoperaterom AT&T-om, jedinom kompanijom koja se usudila ponuditi taj telefon. Amazonov proizvod, predstavljen u lipnju, bio je zaslužan i za 170 milijuna dolara težak otpis neprodanih zaliha Firea u trećem tromjesečju prošle godine.Rezultat ne treba čuditi ako se zna podatak da je Fire jedan od najlošije ocijenjenih telefona među korisnicima. Cijeli je niz prigovora – od nemogućnosti korištenja najpopularnijih aplikacija, poput YouTubea i Google Mapsa do nemogućnosti korištenja prijašnjih aplikacija na Android telefonima.

Nova fronta

Nepromišljenim se trenutno čini i ulazak u tržišnu nišu pelena za novorođenčad. Iako bi se moglo pomisliti kako se radi o nezahtjevnom poslovanju, činjenica je da je to biznis vrijedan desetke milijardi dolara i u kojem trenutno vlada pravi tržišni rat između dva lidera, Kimberly-Clarka i Procter & Gamblea. Amazon je krajem prošle godine, ničim izazvan, najavio kako pokreće svoju liniju pelena za bebe koje su tržišnu prednost na tržištu trebale ostvariti korištenjem prirodnih materijala. Iako je kompanija tvrdila kako su potrošači oduševljeni pelenama Elements, kako se zove taj brend, prije desetak dana naprasno je objavila suspendiranje prodaje pelena. Kao objašnjenje su naveli potrebu dodatnog poboljšanja proizvoda.v     

Komentirajte prvi

New Report

Close