Udvostručena prodaja mobitela lansirala Lenovo

Autor: Poslovni dnevnik , 04. veljača 2015. u 16:42
Lenovo postaje treći najveći proizvođač mobitela na svijetu/REUTERS

Lenovo je priopćio da je američka Motorola, kupljena u listopadu, u četvrtom tromjesečju prodala prvi puta više od 10 mil. mobitela.

Vodeći svjetski proizvođač osobnih računala, kineski Lenovo, izvijestio je u utorak o skoku prihoda u zadnjem lanjskom tromjesečju za 31 posto na 14,1 milijarde dolara, zahvaljujući i više nego udvostručenoj prodaji mobitela nakon kupnje američke Motorole.

Lenovo je lani Googleu platio 2,9 milijarde dolara za Motorolu, američki brand mobitela s dugom povijesti prodaje u Sjedinjenim Državama i Europi, u sklopu napora da se proširi i na ostala tržišta, pored onog za osobna računala. Poslovni rezultati Lenova tako uključuju i dva mjeseca rezultata Motorole, čija je kupnja zaključena 31. listopada. Kompanija je priopćila da je Motorola tijekom zadnjeg lanjskog tromjesečja po prvi put prodala više od 10 milijuna mobitela. Prihodi Lenova od prodaje mobitela u zadnjem lanjskom tromjesečju skočili su za 109 posto, na 3,4 milijardi dolara, što predstavlja otprilike četvrtinu ukupnih prodajnih prihoda te kompanije.

 

109posto

na 3,4 milijarde dolara porasla je Lenovu prodaja mobitela

Kineska kompanija je objavila i da je neto dobit iznosila 253 milijuna dolara, što je pad od 131 milijun dolara u odnosu na godinu prije. Razlog tome je rast troškova povezanih sa zaključivanjem dvije velike akvizicije. Ta kineska kompanija, naime, uz Motorolu kupila je i IBM-ovo poslovanje sa serverima za 2,1 milijardu dolara. Izvršni direktor Yang Yuanqing kazao je da će akvizicija Motorole odmaknuti Lenovo od kineskih konkurenata poput Xiaomi Technology i Huawei Technologies, dok se intenzivira konkurencija za osvajanje trećeg mjesta najvećeg globalnog proizvođača pametnih telefona, iza Samsung Electronicsa i Applea. "Mi nismo isti kao drugi kineski igrači jer smo sada postali globalni igrač", rekao je Yang.

Xiaomi Technology zasad je ispred Lenova u Kini po prodaji mobitela, ali u velikoj mjeri izbjegava zapadna tržišta zbog straha od kršenja prava na intelektualno vlasništvo. Objavljeni rezultati oduševili su investitore, pa je dionica Lenova na burzi u Hong Kongu skočila više od sedam posto, najviše od travnja 2013. godine. Lenovo je nastavio konsolidirati svoju poziciju na tržištu PC-a, dosegnuvši u tromjesečju rekordan udio od 20 posto s prodajom od 9,15 milijarde dolara. Isporuke su mu porasle za pet posto, dok je u cijeloj industriji računala zabilježen pad isporuka od tri posto. 

Komentirajte prvi

New Report

Close