Nemojte reći Melu Gibsonu da je izvrstan glumac

Autor: Poslovni dnevnik , 28. siječanj 2015. u 11:15
Foto: YouTube

Zaboravite jednoznačne komplimente tipa:”Vi ste najbolji.” To možete reći svakome.

"Konflikti su sastavni dio života i poslovanja. Evoluiraju samo metode njihovog rješavanja. Nema konflikta dok postoji komunikacija među poslovnim partnerima. Prestanak komunikacije znak je eskalacije konflikta", napisao je svojevremeno za Poslovni dnevnik Srđan Šimac, Sudac Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske i predsjednik Hrvatske udruge za mirenje.

Konflikti s klijentima i poslovnim partnerima nisu međutim jedini koji mogu loše utjecati na vaš rad. Bilo da pregovarate s većim brojem ljudi, ili "u četiri oka, bez svjedoka", morate, kako to u prezentaciji "Utjecaj na odluke sugovornika" navodi dr.sc. Saša Petar, poslovni savjetnik i autor 25 poslovnih knjiga, paziti na sljedeće stvari:

Malo ljubaznosti olakšava komunikaciju. Stvaranje osjećaja važnosti ponekad se naziva laskanje, ponekad hvaljenje, ponekad i ulizivanje, no stvaranje osjećaja važnosti kod vašeg sugovornika može pomoći tijekom pregovora. Evo nekih pravila:

1. Povjerite tajnu. Kada otkrijete nešto osobno, laskajte drugoj osobi da je vrijedna tog povjerenja. Osim ako ne želite priznati da ste laskavac i lažljivac.

2. Hvalite druge ljude. Hvalite ih kad su nazočni. To je vrlo djelotvoran način stvaranja nečije važnosti, ali i vaše osobne. Kada osoba, koju ste hvalili, čuje vaše riječi velika je mogućnost da o vama stvori dobro mišljenje. I boksači hvale protivnike koje su netom oborili na pod nokautom. To i njima daje važnost. Hvalite lijepe kako su pametni, a pametne kako su lijepi. To je zlatno pravilo zavođenja, Casanova2 i Don Juan3 bi vam to potvrdili, da su danas živi.

3. Pronađite nešto što vam se zaista sviđa. Ako se baš ne snalazite u izmišljanju, nađite na sugovorniku nešto čemu se zaista divite i hvalite to do neba.

4. Laskajte ljudima koji laskanje dobivaju u prevelikim količinama. Ako im mnogo laskaju, njima je i potrebno mnogo laskanja. A dodatak im uvijek dobro dođe. Laskanje je potrošno dobro. Osim toga, i besplatno.

5. Budite određeni. Zaboravite jednoznačne komplimente tipa:”Vi ste najbolji.” To možete reći svakome. Nemojte reći Melu Gibsonu (australski glumac koji se proslavio ulogama u filmovima Mad Max, Smrtonosno oružje, Zauvijek mlad, Braveheart, itd.) da je izvrstan glumac. Recite “Mislim da ste izvrsni u onoj sceni borbe pod vodom u filmu ….”

Priručnik o utjecaju na odluke sugovornika preuzmite iz priloga u tekstu, a dodatno o utjecaju, manipulaciji, kredibilitetu i integritetu naučite na seminaru Poslovnog dnevnika "Vještine tehnike i utjecaja", koje će održati poslovni trener Mario Buljan, glavni direktor DOOR Training Hrvatska.  Bogato radno iskustvo stjecao je od 2003. do 2005. kao zamjenik predsjednika Motonautičkog kluba u Zadru, te od 2005 do 2009. u Metro Cash & Carry kao poslovođa u VPC u Zadru. Na seminar se prijavite ispunjavanjem online prijavnice ovdje!

Komentirajte prvi

New Report

Close