Poslovni uzlet odlično se uklapa i u inicijativu koju Privredna banka samostalno organizira kroz PBZ business club inicijativu gdje klijente redovito informiramo o najnovijim trendovima u poslovanju.
Partner ste Poslovnog uzleta drugu godinu za redom, kako ocjenjujete prošlogodišnji projekt?
Ponosni na mogućnost nastavka suradnje na Poslovnom uzletu i u 2015. godini. Drago nam je da je Poslovni uzlet u 2014 uspio prepoznati i istaknuti svijetle primjere malog i srednjeg poduzetništva u svakoj hrvatskoj regiji posebno te na samom kraju i najuspješnije poduzetnike na razini Hrvatske. Osim realnog vrednovanja rezultata i isticanja najboljih poduzetnika, još nas više veseli golemo zanimanje za programe edukacije koji se odvijaju za vrijeme održavanja Poslovnih uzleta.
Malo i srednje poduzetništvo jedan je od najvitalnijih i inovativnijih dijelova hrvatskog gospodarstva, u njegovom unapređenju kakva je uloga velikih kompanija poput vaše, naravno pored klasičnog kreditiranja?
Upravo pružanje novih znanja i informacija je jedan od temeljnih ciljeva Privredne banke Zagreb u domeni poslovanja s poduzetnicima jer smatramo da je educiran poduzetnik dugovječan poduzetnik.
Pored ulaganja u razvoj bankarskih proizvoda, ulaganja u razvoj kanala distribucije te edukacije naših djelatnika smatramo da je nužno ulagati značajna sredstva u edukaciju naših poduzetnika. Poslovni uzlet koji realiziramo u suradnji s Poslovnim dnevnikom i drugim partnerima odlično se uklapa i u inicijativu koju Privredna banka samostalno organizira kroz PBZ business club gdje klijente redovito informiramo o najnovijim trendovima u poslovanju. Obje inicijative pružaju mogućnost klijentima da stječu nova znanja te kontinuirano preispituju i unapređuju postojeći model poslovanja.
Ipak želim istaknuti da je vjerojatno najvažnija uloga Banke ona razvojna pri čemu težimo kvalitetno financijski podupirati rast i razvoj malog i srednjeg poduzetništva. Onoga trenutka kada klijent odluči svoj poduzetnički projekt financirati dugom, djelatnici PBZ-a sa svojim znanjima, dostupnim informacijama te savjetima i konzultacijama u fazi pripreme projekta predstavljaju korektor zahtjeva i potreba klijenta. Naime, u fazi pripreme, najčešće je lako uz minimalne troškove promijeniti i unaprijediti projekt. U kasnijim fazama projekta inicijalne propuste je vrlo teško ispraviti bez značajnih troškova za klijenta.
Mi vjerujemo u naše educirane zaposlenike te njihov savjetodavni kapacitet i ulogu. Vjerujemo da naše korporativne vrijednosti te dobar odnos zaposlenika i klijenata generiraju u dugom roku dodatnu vrijednost za klijente i za banku. Relevantna istraživanja tržišta nam govore da su klijenti tu dodanu vrijednost naše usluge prepoznali.
Dosta često slušamo o problemima kreditiranja malog i srednjeg poduzetništva u Hrvatskoj. Iz vašeg iskustva dolaze li ipak kvalitetne tvrtke i projekti do potrebitih sredstava?
Za kvalitetne tvrtke i 'bankabilne' projekte uvijek postoje prihvatljivi izvori financiranja na hrvatskom financijskom tržištu. Štoviše, najkvalitetniji klijenti su u poziciji da biraju s kojim partnerom (bankom, leasing društvom i sl) će realizirati svoj projekt s obzirom na kvalitetnu ponudu te žestoku konkurentsku utakmicu koja trenutno vlada na tržištu.
Privredna banka Zagreb je tijekom 2014. godine unatoč nedostatku poslovnog optimizma, recesijskim uvjetima te manjku projekata ostvarila značajan rast financiranja malih i srednjih poduzetnika na što smo posebno ponosni. Isto je logična posljedica same organizacije Banke, fokusa na segment malih i srednjih poduzetnika te sustavnog ulaganja u podizanje kompetencija zaposlenika i klijenata.
Postoje li u ovoj godini neke nove ponude PBZ-a za malo i srednje poduzetništvo koje su u planu ili već u ponudi?
Privredna banka Zagreb je ispravno prepoznala nove trendove tako da u prvi plan više ne stavljamo naše proizvode – kredite i kreditne linije već financijska rješenja za poduzetnike. To konkretno znači da banka ima različite izvore financiranja (EIB, EBRD, HBOR, vlastita sredstva) te da na bazi njih oblikuje specifična rješenja za pojedine poslovne potrebe.
Na primjer, Banka sve više traži poslovne partnere iz domene malih i srednjih poduzeća iz RH i inozemstva kojima može ponuditi kvalitetna rješenja za ugradnju pametne rasvjete u pogonima uz koje onda aranžira različite linije i subvencije kako bi osigurala klijentima brzi povrat investicije. Jedno konkretno ulaganje u pametnu rasvjetu klijentu će donijeti uštedu i do 70% troškova električne energije za rasvjetu, a razdoblje povrata investicije je kraće od 2 godine. Kada na takvo tehnološko rješenje (koje mogu ponuditi naši klijenti) uvežemo linije financiranja i subvencije koje nude (supra)nacionalne institucije (npr. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i sl) onda smo kreirali sveobuhvatan i kvalitetan financijski proizvod koji će istinski zadovoljiti potrebe klijenta i učiniti ih sutra još konkurentnijim na tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu