Predstavnici Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i splitske tvrtke Promet u ponedjeljak su u Splitu potpisali mandatno pismo čime će zajedno s gradom započeti pripremu projekta financiranja kupnje 30 novih autobusa na desetogodišnji kredit s počekom od dvije godine, vrijednosti do 10 milijuna eura.
Pismo su potpisali direktorica EBRD-a za Hrvatsku Vedrana Jelušić Kašić i direktor Prometa Edo Meštanek te kao svjedok splitski gradonačelnik Ivo Baldasar, a dogovoreno je da će EBRD osigurati 515 tisuća eura bespovratnih sredstva za pripremu dokumentacije i izradu projekata.
Nakon izrade sve potrebne dokumentacije, poslije kraja lipnja očekuje se potpisivanje ugovora o kreditu u iznosu do 10 milijuna eura na deset godina sa počekom od dvije godine po kamatnoj stopi ispod četri posto, rečeno je na potpisivanju.
Bespovratnim sredstvima moći će se napraviti sve potrebne studije da bi onda pristupili glavnom projektu nabave do 30 novih autobusa, istaknuo je Baldasar napominjući kako će kredit biti na deset godina sa počekom od dvije godine, što je izuzetno važno jer će te dvije godine trebati za restrukturiranje Prometa.
Kamatna stopa je niža nego što je uobičajena kod komercijalnih banaka i iznosi ispod četiri posto. Grad Split ovome poslu ne pristupa kao jamac i neće opterećivati gradski proračun. EBRD će kao jamstvo uzeti autobuse koji budu isporučeni, objasnio je novinarima gradonačelnik Baldasar.
Dodao je kako to sve skupa ne znači da će grad prestati financirati Promet, ali i podsjetio da problemi u toj gradskoj tvrtci egzistiraju već 60 godina, da su ih sve definirali i počeli rješavati. "Ključni problemi su već potpuno definirani i idu na Gradsko vijeće, a drugo ćemo morati sa suvlasnicima ozbiljno razgovarati, a ako ne bude pomoći rješavat ćemo sudskim postupcima", dodao je gradonačelnik potvrdivši da će vijećnicima predložiti da grad plati dug Prometa. Naveo je da ta tvrtka grad godišnje košta 35 milijuna kuna.
Direktorica EBRD- a za Hrvatsku Vedrana Jelušić Kašić je rekla kako upravo zato što se radi o tvrtci iz prometne infrastrukture u vlasništvu grada prostora za unaprjeđenje ima i zato se i daju sredstva za poboljšanje i operativne, ali i financijske učinkovitosti.
Promet najveće gubitke stvara u zaobalnom dijelu, kazao je novinarima Edo Meštanek, direktor Prometa, navodeći da se to događa zbog nevjerojatno velikog pada broja putnika, a sve je izazvano krizom.
"Ovako očito više nije moguće. Nije više moguće da se Grad Split konstantno dovodi u situaciju da krpa rupe zato jer netko drugi nije postupio onako kako treba. Kada pogledate vlasničku strukturu Split ima 65,4 posto vlasničkog udjela, a financira sa puno više, 76 posto", izjavio je Meštanek dodavši kako ta tvrtka ima 751 zaposlenog, raspolažu sa 158 autobusa od čega je sedamdesetak zglobnih koji su stari i u vrlo lošem stanju.
Splitski Trgovački sud je 30. listopada prošle godine donio nepravomoćnu presudu po kojoj Promet treba podmiriti dug slovenskoj tvrtki "A-Cosmos", koja je prije bila vlasnik autobusa kojima se koristila ta splitska tvrtka, te splitskom odvjetniku Željku Lubini, koji je poslije kupio te autobuse od slovenske tvrtke.
Prvostupanjskom presudom Trgovačkog suda Promet treba platiti nešto više od sedam milijuna kuna obveza slovenskoj tvrtki 'A-Cosmos', a s kamatama taj je iznos narastao na gotovo 30 milijuna kuna. Uz to odvjetniku Željku Lubini, po nepravomoćnoj presudi Trgovačkog suda, trebaju vratiti devet tehnički ispravnih autobusa u voznom stanju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu