Ako bismo uspoređivali izgled, samo nekoliko zrakoplova možemo svrstati rame uz rame sa "SR-71 Blackbirdom". Američko zrakoplovstvo nije imalo niti će imati stroj koje može pobjediti karakteristike ovog aviona, prenosi Businessinsider.
Portal je objavio i jedanaest fotografija koje nam, kako piše, pokazuju zašto je Blackbird i dalje "cool".
1. "SR-71 Blackbird" je brzi izviđački zrakoplov koji leti na vrlo velikim nadmorskim visinama. Proizveo ga je legendarni team "Skunk Works" u vlasništvu tvrtke Lockheed 1960-ih godina.
2. NASA-in "SR-71" na svom prvom letu 31. listopada 1997. godine u sklopu centra za istraživanje Dryden u Edwardsu, Kaliforniji.
3. "Blackbird" je mogao dosegnuti brzine preko 3 Macha (3 540 km/h). Trup se "Blackbirda" obično širio pri velikim brzinama zbog čega je često curilo gorivo iz aviona jer su paneli bili vrlo slabo zategnuti kada je avion bio parkiran na zemlji.
4. Najviši doseg Blackbirda bio je 26 kilometara. Zbog tog razloga posade su morale nositi odijela pod tlakom i astronautske kacige.
5. Blackbirdom su upravljala dva zrakoplovca; pilot i časnik zadužen za izviđanje koji je pratio sve sustave u zadnjoj pilotskoj kabini.
6. Proizvedeno je samo 32 "Blackbirda" te su bili u upotrebi od 1964. do 1998. godine. Iako je uspješno izvedeno preko 4 000 borbenih letova, ni jedan zrakoplov nije izgubljen zbog neprijateljske vatre, ali je dvanaest uništeno u nesrećama.
7. Prostor unutar kabina bio je veoma klaustrofobičan. Vanjski vjetrobran pilotskih kabina bio je izrađen od kvarca te ultrasonično spojen na okvir koji je bio izrađen od titana. Vanjska temperatura vjetrobrana znala je dosegnuti čak 315 stupnjeva Celzijusa tijekom izvršavanja određenih zadataka.
8. Ništa nije bilo privlačno u pilotskoj kabini. Za razliku od današnje tehnologije, "SR-71" je i dalje imao velik broj raznih manualnih prekidača i monitora. Vidljivost iz prednje kabine također nije bila najbolja.
9. Iako nije bio "nevidljiv" zrakoplov, "SR-71" su teško mogli uočiti neprijateljski radari.
10. Zbog svoje velike brzine, Blackbird je koristio padobran kako bi se lakše zaustavio nakon slijetanja na pistu.
11. Također se mogao puniti gorivom u zraku što mu je omogućilo vrlo dugačke zadatke.
12, Blackbird i dalje drži rekord najbržeg aviona kojeg je vozio čovjek (rekord je srušen 1976. godine).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu