Zagrebparking vozačima već godinama ne plaća beneficirani radni staž

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. siječanj 2015. u 14:07
Foto: Daniel Kasap / Pixsell

U Holdingovoj podružnici smatraju da ga i ne trebaju plaćati i traže očitovanje dvaju ministarstava zbog različitog tumačenja zakona.

Vozačima već 15 godina ne uplaćuju beneficirani radni staž, iako prema zakonu imamo pravo na njega – kaže sada već bivši vozač pauk vozila Zagrebparkinga, Damir Babić. Namjerava tužiti gradsku tvrtku jer nije postupila u skladu sa Zakonom o radnom stažu s uvećanim radnim vremenom (ZSOPT) pa mu nije dodatno uračunano vrijeme provedeno na poslu, odnosno na svakih 12 mjeseci još tri mjeseca rada.

Čeka se Ministarstvo

– Sasvim slučajno saznao sam da firma to ne radi, a tako je oduvijek. Nisam ja jedini, ima nas 32 vozača, a svi smo oštećeni jer je tvrtka radila mimo zakona po kojem je morala postupati i nadam se da će se to ispraviti – dodao je Babić. Da je u pravu i da vozači koji voze pauk vozila u ZG parkingu imaju pravo na tu beneficiju smatraju i u Sindikatu vozača.

– Obaveza poslodavca je da u mirovinskom sustavu prijavi vozače pod takvim uvjetima. Na sve vozače koji upravljaju vozilima jednakim ili težim od 7,5 tona primjenjuje se Zakon o radnom stažu s uvećanim radnim vremenom i vozači pauk vozila imaju pravo na to – kaže predsjednik sindikata vozača Miljenko Gočin. Upravo težina vozila je ono što vodstvo Zagrebparkinga smatra spornim, kao i to da vozači nemaju pravo na dodatne mjesece rada.A jesu li dužni plaćati beneficije, tražili su mišljenje Ministarstva rada i mirovinskog sustava te Ministarstva unutarnjih poslova.

– Zakon o beneficiranom radnom stažu i Zakon o sigurnosti prometa na cestama nisu terminološki identični te je zbog toga od Ministarstva zatraženo tumačenje pojmova. Zakon o stažu s povećanim trajanjem za vozače u cestovnom prometu navodi pojam „dopuštena masa", dok je u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama reguliran pojam „nosivosti" kojom se vozilo smije opteretiti do najveće dopuštene mase određene podzakonskim propisima ili prema deklaraciji proizvođača vozila s obzirom na dopuštena opterećenja nosivih sklopova – smatraju u Zagrebparkingu.

Ako se dokaže da su zakon prekršili, čeka ih kazna od pet do 50.000 kuna za tvrtku, te od 1000 do 10.000 kuna za odgovornu osobu kod poslodavca.

Privatne tužbe

Radnici će pak morati pokrenuti privatne tužbe protiv poslodavca ako žele naknadu štete, a kako kažu u Sindikatu vozača, prema novom ZSOPT, zbog zastare moći će tražiti naknadu za samo zadnje tri godine i sedam mjeseci rada.

Komentirajte prvi

New Report

Close