Gradnja dijela autoceste na koridoru Vc na dijelu koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu bit će povjerena koncesionaru, no monetizacija cijele autoceste nije u optjecaju jer je to rješenje kojemu se pribjegava samo kada nema drugog izlaza, izjavio je u u četvrtak u Sarajevu direktor javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH Ensad Karić.
BiH odnosno Federacija BiH za gradnju koridora Vc do sada je potrošila oko 800 milijuna eura i to po različitim modelima financiranja. S tridesetak kilometara dionica autoceste izgrađenih u 2014. godini BiH je dobila ukupno 102 kilometra suvremenih prometnica. Započeti su radovi koji bi do kraja 2018. godine trebali osigurati novih 80 kilometara autoceste, a Karić procjenjuje kako bi cjelokupna autocesta kroz BiH, u dužini od 330 kilometara, mogla biti izgrađena najduže za osam godina ukoliko se nastavi sadašnjim tempom.
Na temelju odluke vlade FBiH raspisan je natječaj za dodjelu koncesije za gradnju i upravljanje dionice od Žepča do Doboja, u dužini od 39 kilometara, a u Autocestama FBiH preferiraju koncesijski model u trajanju od najmanje 25 godina. Koncesionara za potrebe vlade FBiH traži International Finance Corporation (IFC), agencija Svjetske banke (WB). Ostale dionice autoceste kroz FBiH bit će građene kreditima, a i vlada Republike Srpske planira ponuditi koncesiju za gradnju još 50 kilometara autoceste.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu