Tijekom prošle godine 25 društava za osiguranje zaračunalo je bruto premiju u iznosu od 8,56 milijardi kuna, što je za 5,7 posto manje u odnosu na premiju iz 2013. godine, a u cijelosti je posljedica smanjenja premije u neživotnim osiguranjima, i to ponajprije autoosiguranja, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
U skupini neživotnih osiguranja, koja čine 69,2 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija krajem prošle godine iznosila je, prema podacima HUO-a, 5,92 milijarde kuna i bila je za 9,4 posto niža nego krajem 2013. godine.
U tom tržišnom segmentu najzastupljenija vrsta osiguranja je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila sa zaračunatom bruto premijom od 2,4 milijarde kuna, odnosno udjelom od 41,1 posto u neživotnim osiguranjima. U odnosu na kraj 2013. u ovoj vrsti osiguranja zaračunata bruto premija je krajem 2014. bila 18,3 posto niža.
Posljedica je to pada premije u obveznom osiguranju vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama za čak 20,1 posto, na 2,3 milijarde kuna. Kako je tijekom 2014. sklopljeno 1.969.802 polica obveznog autoosiguranja, odnosno 1,6 posto više nego u 2013., razvidno je da je smanjenje ukupne premije u tom segmentu posljedica pada cijena polica, uslijed liberalizacije tržišta.
To potvrđuje i podatak HUO-a kako je krajem prosinca prošle godine prosječna premija u obveznom autoosiguranju iznosila 1.196 kuna, što je za 21,3 posto niže u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
U skupni životnih osiguranja, pak, lani je zaračunata bruto premija iznosila 2,63 milijarde kuna te je rasla za 3,9 posto prema 2013. U strukturi, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom u iznosu od 2,32 milijarde kuna, što je prema prethodnoj godini rast za 4,19 posto.
Podaci HUO-a pokazuju i da Croatia osiguranje i dalje drži najveći udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu, s udjelom u ukupnoj zaračunatoj premiji od 26,63 posto (2,28 milijardi kuna). Na drugom je mjestu Allianz, s 1,22 milijarde kuna premije i udjelom od 14,23 posto, a treći je Euroherc, koji posluje samo u segmentu neživotnih osiguranja i 2014. je završio s premijom od 871,3 milijuna kuna, što čini 10,18 posto ukupne premije.
Croatia osiguranje i dalje ima i najveći, 32,31 postotni udio u segmentu neživotnih osiguranja, s 1,9 milijardi kuna zaračunate bruto premije, dok je Euroherc drugi sa 14,71 postotnim udjelom, a Allianz treći s gotovo 677 milijuna kuna premije i udjelom u tom tržišnom segmentu od 11,43 posto.
U životnim osiguranjima, pak, Allianz zauzima najveći, 20,51 postotni udio (541 milijuna kuna premije), a slijede Croatia osiguranje s 13,9 posto udjela (366,6 milijuna kuna premije) i Uniqa osiguranje s 12,22 postotnim udjelom (322,2 milijuna kuna premije).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu