Luka Koper protiv osnivanja lučke uprave i dolaska stranih koncesionara

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. prosinac 2014. u 11:47
Arhivska fotografija: Duško Marušić / Pixsell

Tvrtka Luka Koper koje upravlja jedinom slovenskom komercijalnom lukom protivi se planovima nove vlade o reorganizaciji i uvođenju lučke uprave.

Tvrtka Luka Koper koje upravlja jedinom slovenskom komercijalnom lukom protivi se planovima nove vlade o reorganizaciji i uvođenju lučke uprave, kakvu imaju druga pristaništa u svijetu, smatrajući da bi to smanjilo njene prednosti u odnosu na konkurentske luke u sjevernom Jadranu, navode u utorak slovenski mediji.

Izjave ministra prometa Petera Gašperšiča da Europska komisija priprema novu uredbu o regulativi za poslovanje luka koja će liberalizirati pristup lučkim uslugama i zahtijevati veću financijsku transparentnost, te da je zato dosadašnji način upravljanja lučkim kapacitetima u Kopru treba promijeniti i osnovati lučku upravu, u Luci Koper odbijaju, navodi koparski dnevnik "Primorske novice".

U Kopru drže da upravo sadašnja organizacija luke omogućava fleksibilnost i prednost Kopra pred Rijekom, Trstom i ostalim jadranskim lukama.

Europska regulativa dopušta različite modele poslovanja luka, a sadašnji koparski model u kojemu je Luka Koper jedini koncesionar je dobar, o čemu govore poslovni rezultati, te prednost Kopra u odnosu na druge luke u sjevernom Jadranu, stajalište je sadašnje uprave Luke Koper koju vodi direktor Drago Matić, prenose "Primorske novice".

Ljubljansko "Delo" navodi u utorak da se u Kopru boje kako je planirana reorganizacija i osnivanje lučke uprave put koji bi omogućio da koncesiju u Kopru dobiju strane tvrtke, nakon što se u zadnje vrijeme govori da je za ulazak na kontejnerski terminal u Kopru zainteresirana luka Hamburg, te zbog aktualnih kombinacija s investitorima iz Kine koji bi bili spremni ulagati u koparsku luku.

Glasnogovornik Luke Koper Sebastijan Šik izjavio je za "Delo" da sadašnjim ugovorom Luka Koper ima državnu koncesiju na 35 godina koju je potpisala 2008. godine i da se ona odnosi na cijeli prostor Kopra.

"Gradnja novog terminala za kontejnere u idućih 10 godina ne bi imala smisla, a novi bi koncesionar konkurirao Luci Koper", izjavio je Šik, u vezi mogućnosti da se koncesija izda nekom stranom konkurentu pod uvjetom da investira u povećanje lučkih kapaciteta.

Mogućem ulasku stranih koncesionara u Koper protive se i sindikati, a neki stručnjaci ističu da sadašnji model upravljanja lučkim kapacitetima i koncesiju ne treba mijenjati jer se pokazalo da sadašnji model Kopru donosi veću učinkovitost od susjednih luka u Hrvatskoj i Italiji, pa ga nikako ne bi trebalo mijenjati, navodi vodeći slovenski list.

Komentirajte prvi

New Report

Close