Informatička tvrtka APIS IT, u vlasništvu države i Grada Zagreba, ovu godinu zaključuje dobrim najavama za nove poslove u idućoj godini, što bi im trebalo donijeti nove prihode, ali i uštede te otvoriti nove mogućnosti za cijeli hrvatski IT sektor.
Osvrnuvši se na ovu godinu, iz APIS-a IT ističu da su dva trenda značajno utjecala na njihovo poslovanje – kriza i s tim povezano daljnje smanjenje budžeta za IT njihovih postojećih klijenata te širenje poslovanja na nove klijente.
Pad prihoda iz postojećih projekata (održavanje i nadogradnja sustava) pokušali su, kako kažu, nadoknaditi širenjem poslovanja i novim klijentima, pa na razini cijele godine očekuju blaži pad prihoda. Optimizacijom troškova, pak, uspjeli su poboljšati razinu profitabilnosti. Transformacija tijekom koje su izmijenili dio troškova tehnologije i prihoda od usluga zahtijevala je i dodatni porast broja zaposlenih u ovoj godini.
Za uvjete poslovanja u ovoj godini kažu da se nisu bitnije mijenjali, a to ne očekuju ni u idućoj godini. I ove su se godine, a tako će biti i dalje, prvenstveno fokusirali na vlasnike, državu i Grad Zagreb, te će i u budućnosti većinu prihoda ostvarivati pružajući usluge državi i gradu.
Očekuju daljnju i ubrzanu konsolidaciju državne IT infrastrukture i procesa, za koje vjeruju da će imati velik utjecaj na APIS u slijedećem razdoblju, tim više što je odlukom odnosno zaključkom koordinacijskog tijela hrvatske Vlade APIS IT postao provedbeno tijelo za integraciju pratećih IT službi – SSC IT. Riječ je o tijelu naziva IT Shared Service Centar, dakle središnje mjesto pod kojim će se objediniti informacijska infrastruktura državne uprave.
Plan je da se serveri, diskovi, standardne aplikacije odnosno kompletna infrastruktura javnog sektora konsolidira u jednoj točki te da se tom infrastrukturom jedinstveno strateški upravlja, što će, kako očekuju, povećati efikasnost i osigurati znatne uštede. Projekt je odobrila Europska komisija te će biti financiran s 30 milijuna eura bespovratnih sredstava iz fondova EU-a, ističu iz APIS-a.
Osim što će to donijeti transparentnost u korištenju proračunskih sredstava za informacijske i komunikacijske tehnologije, otvorit će i nove mogućnosti privatnom sektoru, koji će na transparentniji i sustavniji način sudjelovati u informacijskim projektima javnog sektora. Konsolidacija bi, pak, trebala donijeti uštede na hardveru i licencama te osloboditi postojeće IT budžete za razvoj proizvoda i usluge.
U idućoj godini za APIS IT i njihove klijente počinje prijelazno razdoblje prema novom modelu poslovanja, a značajan dodatni izvor financiranja nešto je što će povoljno utjecati na cijelu IT industriju u Hrvatskoj, kažu u toj tvrtki.
Iz APIS IT-a ističu da su ove godine ostvareni napretci u smislu izvozne orijentacije, potpisivanjem sporazuma o razumijevanju s globalnim IT divovima, IBM-om i Oracleom, čije će prodajne mreže imati veliku ulogu u plasiranju APIS-ovih velikih rješenja, prije svega modela fiskalizacije.
Početkom prosinca 2014. s s Oracleom su započeli suradnju na implementaciji hrvatskog modela fiskalizacije u trećim zemljama odnosno regiji, što podrazumijeva i promociju i prodaju tog rješenja na tržištima srednje i istočne Europe.
Osim fiskalizacije, procjenjuju da veliki tržišni potencijal imaju i sa sustavima OIB-a te e-Građani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu