Riječki i omiški prometni projekti, te Pelješki most idu u paketu od 7 mlrd. eura, kako to komentirate?

Autor: Suzana Varošanec , 14. prosinac 2014. u 22:00
Zdenko Karakaš, direktor HUP - Udruge poslodavaca u graditeljstvu

Zdenko Karakaš smatra da će ti projekti zaživjeti tek 2016. jer država neće biti direktni investitor.

Dobra je vijest što je Bruxelles odobrio Vladin operativni program "Konkurentnost i kohezija".

Uz prometne, predviđene su i investicije u vodovodne sustave, otpadne vode i odlagališta ot-pada, a građevinarima je dobrodošao svaki projekt. No, od ovih europskih nećemo imati di-rektne koristi u sljedeće dvije godine. Prema stanju ugovorenih poslova za 2015. za očekivati je čak manje posla nego ove godine.

Zašto ne treba očekivati ispunjenje plana provedbe za ova tri projekta u 2016.?    
Država reže investicije i neće biti direktni investitor – zbog stabilizacije proračuna i osigurava-nja socijalnih davanja, pa prebacuje projekte na europsko financiranje što otvara dvojbe. Nisam siguran koliko je država predvidjela potrebnog novca za sufinanciranje, i očekujem da će tu biti problema. Usto, projekti su tek u fazi planiranja, slijedi izrada projektne dokumen-tacije, ustupanje radova, dobivanje građevinskih dozvola i priprema gradilišta. Vrijeme se može izgubiti i zbog žalbi, a takav primjer je projekt bolnice u Puli, koji će se zacijelo još zav-lačiti.

Projekte će, dakle, pripremiti aktualna Vlada, a započeti iduća?  
Svakako, i daj Bože da Pelješki most, s dobro pripremljenim  projektom, počnemo graditi u proljeće 2017. No, pitanje je gdje će građevinska operativa naći projekte za realizaciju u sljedeće dvije godine, a 70-ak tisuća ljudi treba posla – poanta je kako preživjeti iduće dvije godine.  

U 2015. se ne može računati s oporavkom? 
Točno. Ove smo godine pali za oko 6%, teška vremena u ovoj branši se nastavljaju, a za preokret, s obzirom na naš BDP, trebamo investicije od oko 4 milijarde eura. Inače, one će ove godine iznositi oko 2,3 mlrd. eura. 

Kakvi su izgledi na inozemnom tržištu?  
Izvoz građevinskih radova nema dobru perspektivu, a svi koji imaju optimistična očekivanja trenutačno zamagljuju stvarnost. Viadukt, Radnik, Đuro Đaković Montaža i Zagreb Montaža, kao i nekoliko manjih tvrtki koje isto rade u Njemačkoj, iznimka su koja potvrđuje pravilo. Mnoge naše tvrtke nemaju kapacitete, niti sposobnosti da konkuriraju, tako da graditeljstvo treba primarno zaposliti s oko 90 % posla u vlastitoj zemlji.  

Komentirajte prvi

New Report

Close