Američki internetski trgovac Amazon odlučio je, nakon mobilne telefonije, ući u još jednu tržišnu nišu bacivši rukavicu u lice etabliranim kompanijama.
Prema navodima Wall Street Journala, kompanija namjerava pokrenuti liniju pelena za djecu i vlažnih maramica čime bi oštro konkurirala čuvenim Pampers pelenama koje proizvodi Procter & Gamble. Ovi proizvodi nudili bi se pod generičkim brendom Elements, a kasnije bi se pod tim nazivom nudio cijeli niz proizvoda za kućanstvo.Međutim, Amazon ne želi ciljati niži cjenovni razred, već upravo suprotno.
Iako bi Elements pelene bile oko 10 posto jeftinije od Pampersa ili Huggiesa od Kimberly-Clarka, od cjenovno povoljnijeg Procter & Gambleovog brenda Luvs bile bi skuplje za četvrtinu. Od ostalih pelena iz nižeg cjenovnog razreda Amazonove pelene bile bi skuplje i do 40 posto, pokazuje studija Sanford C. Bernsteina. Pelene bi se proizvodile u Kanadi, a liniju proizvoda pratila bi i posebna stranica na kojoj bi potrošači mogli pronaći informacije o porijeklu materijala u pelenama i maramicama.
550milijuna
dolara uložio je Amazon 2010. u online platformu Diapers.com
Već viđeno
Takva razina transparentnosti prema potrošačima recept je koji je će Amazon "prepisati" od brenda Honest koji je osnovala glumica Jessica Alba. Njezine pelene također počivaju na konceptu ekoloških proizvoda od prirodnih materijala. Analitičari smatraju da bi se najnoviji Amazonov izlet u novu, do sada nezauzetu tržišnu nišu mogao pokazati kao mač sa dvije oštrice.S jedne strane, činjenica je da je tržište pelena vrijedno gotovo šest milijardi dolara, a kompanija Jeffa Bezosa u utakmicu ulazi u trenutku kada je Procter & Gamble povisio cijene svojih Pampersica dok Kimberly-Clark muku muči s padom prodaje svog brenda. Također, ulazak sa svojom linijom mogao bi pogoršati Amazonove odnose s kompanija iz sektora robe široke potrošnje, uključujući i Procter & Gamble, pošto internetski div surađuje s njima na poslovima distribucije.
Naime, Amazonova internetska platforma Diapers.com koju je kupio 2010. za 550 milijuna dolara važan je kanal prodaje za proizvođače jer je internetska prodaja pelena lani dosegnula udjel od preko pet posto u ukupnoj prodaji pelena. Do prije pet godina preko interneta se prodavalo manje od jedan posto svih pelena. Prema mišljenju analitičara Bernsteina, kompanije iz sektora široke potrošnje biti će prisiljene da se fundamentalno promijene i prilagode internetskom tržištu koje, potencijalno, nosi sa sobom stalni pad cijena, navodi WSJ.
Hvatanje profitabilnosti
U svakom slučaju, najnoviji potez može se promatrati kao argument više analitičarima koji su prognozirali da će u jednom trenutku Amazon postati izravan konkurent tvrtkama čije je proizvode do sada prodavala. No, to je i još jedan pokušaj da kompanija poveća svoju profitabilnost. Amazon je već neko vrijeme pod velikim pritiskom po tom pitanju nakon što je nedavno izvijestio o najvećem tromjesečnom gubitku u posljednjih 14 godina. Kompanija je do sada mnogo novca uložila prilikom ulaska u nove tržišne niše, poput pametnih telefona, video-igara, glazbe, pa čak i vlastitih baterija. No, mnogi od njih za sada prolaze prilično "ispod radara" potrošača, pa dio promatrača u SAD-u ocjenjuje kako bi se slično moglo dogoditi i sa pelenama. Iako je osnivač kompanije i njezin prvi čovjek Jeff Bezos prošlog tjedna izjavio kako je Amazon u suštini skup različitih biznisa, priznao je kako u budućnosti kompanija treba više paziti u što i koliko ulaže.
Spor oko dronova
Testiranje sele iz SAD-a u Englesku
Amazon je uputio pismo američkoj Saveznoj upravi za zrakoplovstvo u kojem tvrdi da će preseliti svoja testiranja bespilotnih letjelica izvan SAD-a ako mu se ne dopusti testiranje u toj državi. Štoviše, kompanija je na pragu preseljenja testnih operacija u Veliku Britaniju gdje su već u medijima objavili oglas da traže zaposlenike na testiranju dronova. Amazon namjerava koristiti dronove za dostavu malih paketa svojim klijentima, a letovi ne bi trebali trajati duže od 30 minuta. Međutim, američka zrakoplovna regulativa za sada zabranjuje komercijalne letove bespilotnih letjelica, kao i njihovo testiranje dok ne uspostavi posebnu regulativu. Regulatorni okvir za dronove trebao bi biti dovršen kroz nekoliko godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu