U Hrvatskoj postoji najmanje sto tisuća ljudi koji aktivno prate natjecanja u igranju računalnih igara, poznatijih kao kompetitivni gaming ili elektronički sport (e-sport).
Taj podatak otkriva prvo istraživanje o igračima računalnih igara u Hrvatskoj, što ga je netom završio Krešimir Krolo, viši asistent Odsjeka za sociologiju Sveučilišta u Zadru i portal hcl.hr na uzorku od 3247 ispitanika.Krolo navodi kako je istraživanje pokazalo da 66 posto domaćih igrača računalnih igara prati takva natjecanja. Njih 37 posto pak to radi redovito. "Vidljivo je da u Hrvatskoj postoji jedna vrlo jaka scena o kojoj se u javnosti zna vrlo malo i koju će trebati dodatno istražiti", kaže Krolo.
U svijetu oko natjecateljskog igranja računalnih igara ima mnogo manje nepoznanica. Veliki turniri u SAD-u i Aziji, koji imaju status poput velikih sportskih natjecanja, djele nagrade od desetak milijuna dolara. Privlače publiku od 20 do 70 tisuća posjetitelja, sponzore poput Coca-Cole i Amexa, dok vrhunski profesionalni igrači kroz nagrade i sponzorske ugovore godišnje zarade i po pola milijuna dolara.Lani je SAD odobrio prvu vizu profesionalnom igraču računalne igre Dannyju 'Shiphtur' Leju koji je iz Kanade prešao živjeti i raditi u SAD. Od ove jeseni Robert Morris Sveučilište u Chicagu dijeli stipendije profesionalnim igračima e-sporta. Na raspolaganju ima 500 tisuća dolara. Amazon je ljetos za 970 milijuna dolara kupio Twitch, web site koji radi prijenose igranja video igara na sličan način kao što TV kuće prenose nogometne utakmice.
U Južnoj Koreji već postoji i takav TV kanal.Sve to ne iznenađuje Andreja Levenskog iz studija Gamepires, koji je proizveo najpopularniju multiplayer domaću igru Gas Guzzlerse. Navodi da se u branši neslužbeno procjenjuje da u Hrvatskoj računalne igre igra najmanje 250 tisuća ljudi, i to tvrdokornih igrača. Ukupan broj, navodi, svakako je i veći s obzirom da korisnika brzog interneta ima više od milijun, a korisnika mobitela nekoliko milijuna. Službenih podataka nema."I mi smo radili natjecanja, ali naša se igra plaća. Najveća e-sport natjecanja imaju igre poput League of Legends koje su inicijalno besplatne za korištenje, tzv. freemium igre, kao što se moglo vidjeti na specijaliziranoj konferenciji Reboot InfoGamer na Zagrebačkom Velesajmu", kaže Levenski.
Dario Zrno, urednik Reboota kaže da je ove godine sajam udvostručio broj posjetitelja na 30 tisuća, i to iako se ulaz plaćao. "Imali smo dvije domaće udruge za e-sport koje su organizirale natjecanja za League of Legends, Call of Duty, Pro Evolution Soccer, StarCraft i druge sa nekoliko stotina sjedećih mjesta koja su bila popunjena", pojašnjava Zrno. Tamo je sudjelovao i hrvatski ogranak Electronic Sports League, koji je u ožujku u Poljskoj na jednom natjecanju okupio 73 tisuće igrača. Lovro Nola, direktor Machine kaže da je još rano da se e-sport izjednači s profesionalnim sportom u Hrvatskoj. "Za to treba još organizacije, ali e-sport već sada predstavlja novu granu turizma koja bi mogla pomoći domaćoj ponudi", zaključuje Nola.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu