U sljedećih šest mjeseci kineska kompanija Synohidro treba izraditi studijsku i projektnu dokumentaciju dijela autoceste od Banjaluke do Splita, na dionici od Glamočana do puta AVNOJ-a dugoj 62 kilometra, što je pretpostavka za početak pregovora oko kreditnog aranžmana Republike Srpske (RS) s kineskom Exim bankom, koji vrijedi oko 600 milijuna eura.
22kilometra
autoceste prolazilo bi kroz Hrvatsku
Preliminarni sporazum o projektiranju i izgradnji autoceste od Glamočana do puta AVNOJ-a, krajem prošlog tjedna potpisali su Autoputevi RS i kompanije Synohidro, što je zapravo početak realizacije dugogodišnjeg spornog projekta gradnje autoceste duge 186 kilometara od glavnog grada RS do najvećeg hrvatskog grada na Jadranu.Osim RS-a, zanimanje za gradnju tog cestovnog pravca do Splita izrazila je i Federacija BiH, što je na predstavljanju projekta krajem listopada potvrdio direktor Cesta FBiH Filip Vujeva, koji je ukazao na gospodarski značaj izgradnje ove prometnice.
Najveći dio autoceste, u dužini od 99,2 kilometra prelazi preko teritorija Republike Srpske, kroz Federaciju BiH trebalo bi biti izgrađeno oko 65 kilometara, a kroz Hrvatsku, do čvora Čaporice, ukupno 21,9 kilometara. Procjenjuje se da bi gradnja dionice kroz RS stajala oko milijardu i pol eura, ali će se izgradnja odvijati u dvije faze kako bi se osigurala sredstava, a nakon ugovora s kineskom bankom bit će potrebno pet godina za izgradnju 62 kilometra prve dionice.
Iako je hrvatska Vlada prije nekoliko godina podržala taj projekt, u međuvremenu mnoge su stvari promijenile pa u Hrvatskoj o toj autocesti gotovo više nitko ne govori. Prema nekim procjenama, novi cestovni pravac od Banja Luke do Splita mogao bi ugroziti hrvatsku Dalmatinu, jer bi se put od Zagreba do Splita skratio za četrdesetak kilometara, što bi moglo dovesti do odljeva prometa na novu autocestu. Ne pristane li Hrvatska na gradnju, što je u sadašnjim prilikama u zemlji kada se odlučuje o monetizaciji, vrlo teško očekivati, cijeli projekt autoceste od Banja Luke do Splita, čija bi gradnja trajala godinama, neće imati puno smisla.
Infrastruktura
Synohidro radi u 70 zemalja
Kineska kompanija Synohidro jedan je od vodećih svjetskih izvođača u području infrastrukturnih i energetskih projekata. Kompanija trenutno radi na 524 međunarodna projekta u više od 70 zemalja, a ukupna vrijednost tih radova je veća od 45 milijardi dolara. Među projektima su jedan u Poljskoj i dva u Makedoniji. Synohidro je osigurao potporu Exim banke za projekt od Glamočana do puta AVNOJ-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ma nece biti nikakvih problema.. koji miljnocek eura resornom ministru na privatni racun i mogu oni autocestu i do Visa ako zele.
skratiš za 40km i onda na granici izgubiš 2h. bosna će ući u eu nikada, a možda čak ni tad.
Ne bi trebala Hrvatska biti protiv izgradnje autoceste Split-Banjaluka .Ima više razloga ZA a malo PROTIV .Ako bi netko mene pitao ja bih dugo i detaljno pregovarao sa Republikom Srpskom i tražio bih 1. da RS obnovi srušene kuće 250.000 Hrvata iz Bosanske Posavine . 2.Tijesnu suradnju sa RS u oblasti privrede i kulture .3.učestvovanje Hrvatske u finansiranju te auto-ceste kao i finansiranje egergetskih i industrijskih objekata u RS .4.rasteretila bi se Dalmatina za promet iz srednje i zapadne Europe prema Grčkoj , Turskoj , Albaniji , Makedoniji i Crnoj Gori . .
Uključite se u raspravu