‘Hrvatska je prekrasna zemlja, ali za naš je biznis prilično malena i turbulentna’

Autor: Poslovni.hr , 25. studeni 2014. u 13:07
Petra Novosel, vlasnica portala Žena.hr

Bračni par Davor Balaško i Petra Novosel Balaško u vrijeme krize odlučili su pokrenuti portal namijenjen ženama. Evo njihovih iskustava.

Portal Žena.hr je prvi specijalizirani portal za žene, koji se još prije 8 godina profilirao sadržajima namijenjenima ženskom spolu. Portal Žena.hr pokrenuli su u prosincu 2006. godine supružnici Davor Balaško Petra Novosel Balaško koji su i danas njegovi vlasnici. Od pokretanja, portal – kaže nam Petra Novosel Balaško, bilježi stalni rast posjećenosti, a trenutno (listopad 2014.) na mjesečnoj razini portal posjeti više od 600.000 jedinstvenih posjetitelja. Žena.hr zajednica broji 50.000 registriranih korisnica i korisnika. Većina posjetitelja su dakako žene (>80%), 90% posjetitelja je dobne skupine 20-45 godina i radi se o visokokvalitetnoj publici orijentiranoj na internet. 

Što vas je potaknulo na pokretanje vlastitog biznisa, odnosno projekta?

Sredinom 2006. godine primijetili smo da u Hrvatskoj ne postoji dovoljno sadržaja za žene na internetu, iako je potreba za time postojala. S obzirom na to da pretraživači tada nisu nudili slične koncepte, djelovali smo brzo. Provjerili smo dostupnost domene zena.hr i nakon što smo, na naše iznenađenje, ustanovili da je ona slobodna, napravili smo maleno istraživanje među najbližima o potencijalima popularnosti takve stranice. Nedugo nakon toga zakupili smo domenu i tri mjeseca poslije pokrenuli  portal.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Najveća prepreka kod pokretanja ovakvog biznisa su nam bile financije. Osim što su inicijalno bila potrebna velika ulaganja u razvoj stranice i sadržaja, trebalo je dosta vremena za povrat ulaganja. U vrijeme kad smo krenuli u ovaj projekt marketinška ulaganja u online medije su bila vrlo, vrlo skromna, a i kriza koja nas je pogodila nije nam pogodovala.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Negativna strana pokretanja biznisa u vrijeme krize je sveopća loša poslovna klima – smanjenje investicija i potrošnje, kronični nedostatak novca, porast dugovanja, nedostatak pravne i poslovne sigurnosti, mijenjanje poreznih propisa… Pozitivna je činjenica da kriza tjera poduzetnike na nove i inovativne pristupe poslovanju. U vrijeme krize internetski mediji su zapravo dosta napredovali jer su poduzeća tražila što jeftinije načine oglašavanja, a upravo je internet mjesto gdje mogu vrlo lako čak i za mali budžet napraviti dobru reklamu.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Loša praksa je nažalost problem neplaćanja među tvrtkama. Rijetkost su oni koji na vrijeme ispunjavaju svoje obveze. Dobre prakse na sreću ima. Tijekom godina imali smo odlične suradnje i uzajamne promocije s mnogim firmama i poduzetnicima, uključili smo se i u brojne projekte poput onih koji potiču znanost, ženska prava, turizam, glazbu, …  I sami smo prije tri godine pokrenuli jedan projekt – Izbor za Proizvod godine na kojem surađujemo s nizom poduzeća i poduzetnika. Svake godine se razveselimo većem odazivu i pozitivnim reakcijama sudionika.

Tko su vam tvrtke uzori?

Teško nam je izdvojiti pojedinačno tvrtke. Respektiramo modele poslovanja određenih tvrtki i određene poslovne ideje, no najradije samostalno oblikujemo poslovanje.  

Vaš najveći uspjeh dosad?

Izdvojili bismo dvije nagrade: prva nagrada koju smo osvojili bilo je 1. mjesto u kategoriji „Zabava, moda i glazba“ na Vidi Web Top 100 nagradama za 2007. godinu,  koja nam je pružila potvrdu struke da smo na dobrom putu  te motivaciju za daljnji rad.  Ono što nas je osobito razveselilo bilo je istraživanje QUDAL – MEDIA – QUality meDAL provedeno među predstavnicama ljepšeg spola u Hrvatskoj koje je otkrilo da dame smatraju kako je Žena.hr najkvalitetnija web stranica za žene u Hrvatskoj što nam je  donijelo 1. mjesto u kategoriji Web stranica za žene za 2011. godinu. 

Tko vam je ciljana 'publika' (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Naša ciljana publika su žene, kao što se vidi i iz samog naziva portala. Od početka posvećujemo veliku pažnju razvoju zajednice na portalu i potičemo interaktivnost među čitateljicama kroz forum, savjetovalište, recenzije proizvoda i blogove.  Kontinuirano ulažemo u razvoj portala. U ovih gotovo 8 godina postojanja napravili smo 5 redizajna, a uskoro ćemo predstaviti i novi dizajn. 

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? 

Svaka zemlja ima svoje prednosti i nedostatke. Hrvatska je prekrasna zemlja, ali za naš je biznis prilično malena i turbulentna.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka?

Mislim da nema biznisa bez početničkih grešaka. To je dio formiranja poslovanja i najbolji (ali i najbolniji) način stjecanja mudrosti. Naše greške su u početku uglavnom bile kadrovske prirode. Na sreću, sada imamo odličan tim.

Vaš idealan zaposlenik?

Pouzdan, snalažljiv, marljiv, uporan, radoznao, komunikativan, kreativan, timski igrač, voljan istraživati, učiti i širiti vidike, ali isto tako i dijeliti svoje ideje s drugima.

Tražite li zaposlenike?

S obzirom na trenutno poslovanje, imamo idealan broj zaposlenika.

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Za pokretanje biznisa potrebno je puno rada, strpljenja, upornosti i osobito ljubavi prema tome što se radi. 

Da danas pokrećete startup sigurno ne biste…?

…zapošljavali suradnike primarno prema vještinama, nego i po stavu prema poslu i sebi.

Najbolji poslovni savjet koji ste ikada dobili?

Ustrajnost se isplati.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close