Hrvatska drvna industrija jedna je od rijetkih gospodarskih grana u našoj zemlji koja već godinama ima uzlazni poslovni trend, a što je još značajnije, i pozitivnu vanjsko-trgovinsku bilancu. Većina tvrtki iz tog sektora dolazi iz segmenta malog i srednjeg poduzetništva koje se pokazalo kao najžilaviji dio privrede.
Energetske karakteristike
Najnoviji uspjeh je ostvaren na Međunarodnom sajmu graditeljstva EQUIP BAIE koji se održavao od 18. do 21. studenoga u Parizu. “Ove godine fokus na sajmu bienalnog karaktera jesu inovacije, energetski sektor te prozori. Prateći trendove u proizvodnji, inovacije te uz hrast najvrjedniju hrvatsku sirovinu, domaći proizvođači prozora postigli su visoku konkurentnost na stranim tržištima“, izjavio je Igor Barbarić, tajnik Udruženja drvno-prerađivačke industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
U HGK podsjećaju da je francusko tržište vrlo značajno za naše proizvode iz drva u svim segmentima opremanja i građenja prostora. Barbarić naglašava da su prozori koji su izloženi na zajedničkom prostoru, vrlo zanimljivi posjetiocima jer su zadovoljeni svi energetski standardi, cjenovno konkuretni a najviše zanimanja pobuđuju prozori iz hrvatskog hrasta, koji je vrlo cjenjen na ovom tržištu.
“Sajam Eqip baie, ali i ostali sajmovi ovog segmenta u Francuskoj pokazali su se kao izvrsno mjesto za sklapanje poslova i otvaranje mogućnosti za plasman roba na europska tržište, što je dovoljan razlog za prisutnost tvrtke Lokve i ostalih proizvođača prozora, vrata i ostalih drvnih proizvoda iz Hrvatske koji ovdje izlažu u organizaciji i uz potporu HGK.
Kriza koja potresa drvnu industriju još od 2009. odrazila se i na naše prihode, no oni su ipak nešto povećani u odnosu na prethodne godine“, rekao je Franjo Mihelčić, direktor tvrtke Lokve iz Gorskog Kotara. Na njegovom tragu je i Vlado Farkaš, direktor Interijer drvopanela iz Andrijaševaca s krajneg istoka Hrvatske, koji kaže da je bitno da bez obzira na vlastite tržišne pozicije i za sada relativno malu prepoznatljivost novih hrvatskih drvnih proizvoda u Francuskoj, bez kontinuiranog rada, promocije i bez zajedničkih nastupa postoji mogućnost da izgubimo dobre poslove i tržišno konkurentne pozicije za naš tradicionalni kvalitetan proizvod.
Snažna konkurencija
“Konkurencija je iznimno agresivna u pokušajima prodora na svako tržište i onemogućava povećanja prodaje naših proizvoda“, rekao je Farkaš, čija će tvrtka svu ovogodišnju dobit od 10-ak milijuna kuna reinvestirati u instalaciju novih tehnoloških procesa i opreme, a čime će moći odgovoriti na sve zahtjevnije potrebe inozemnih tržišta. Vidi veliku priliku za domaći namještaj u Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu