Turističke agencije u Hrvatskoj privode kraju razdoblje intenzivne prodaje skijaških aranžmana za predstojeću sezonu, za koju su neke od njih ostvarile i do 30 posto veću prodaju u odnosu na prošlu godinu, što dijelom objašnjavaju bogatijom ponudom, ali i ranijim početkom prodaje.
Iz agencije Atlas ističu da unatoč visokom rastu prodaje skijaških aranžmana u zadnje vrijeme, ipak procjenjuju da će porast do kraja sezone biti nešto manji, oko 20 posto, jer su ove godine i puno ranije nego prije objavili ponudu, pa su i rezervacije i prodaja krenuli ranije.
Voditeljica Atlasovih korporativnih komunikacija Nikolina Frklić u razgovoru za Hinu ističe da je za sada teško predvidjeti hoće li slijedom porasta prodaje iz Hrvatske ove godine na skijanje više građana nego prije, jer je do točnog podatka o broju skijaša praktički nemoguće doći, no kaže i da ipak neće biti znatnijih promjena u odnosu na prošlu godinu.
Do sada se broj putnika iz Hrvatske na skijaške destinacije u inozemstvu najčešće procjenjivao na otprilike 150 do 200 tisuća, s time da osim preko agencija veliki dio njih putuje i u individualnoj i/ili organizaciji sportskih klubova, udruga i drugih.
Velike poraste prodaje skijanja ove godine Frklić objašnjava prije svega većom ponudom, kao i brojem Atlasovih klubova s organiziranom školom skijanja, ali i dobrim odazivom na tzv. first minute ponude (s popustima) te znatno ranijom mogućnošću rezervacije skijanja (od 1. lipnja).
Sa svojim su partnerima na skijaškim destinacijama u inozemstvu ove godine, kako kaže, uspjeli dogovoriti i posebne akcije s ciljem većeg odaziva skijaša iz Hrvatske, koji i dalje najviše ta putovanja plaćaju obročno ili uz veći popust otplaćuju prije polaska.
Za cijene kažu da su slične prošlogodišnjim te da se najviše traže tjedni aranžmani i oni u vrijeme zimskih školskih praznika u Hrvatskoj, uz napomenu da se kao i prije u kreiranju ponude velika pažnja posvetila glavnom hrvatskom skijaškom tjednu, od 3. do 10. siječnja.
Najviše skijaša u Atlasu tradicionalno bilježe s područja Zagreba i okolice, zatim iz Istre i s Kvarnera, a kaže i da ove godine primjećuju i znatne pomake u broju skijaša iz Slavonije.
Skijanje jedino svjetlo u poslovanju agencija
Porast prodaje skijanja u odnosu na prošlu godinu od oko 25 posto bilježe i u zagrebačkoj agenciji Kompas, čiji direktor Ivan Pukšar naglašava da je to trenutno i jedino 'svjetlo na kraju mračnog tunela' u kojem se, kako kaže, nalaze turističke agencije zbog niza otežavajućih uvjeta poslovanja, među kojima su svakako najveći pritisak porezi i druge naknade. One im 'pojedu' gotovo sav prihod i onemogućavaju ijedno važnije ulaganje u proizvode, navodi.
Za porast prodaje skijanja ove godine u Hrvatskoj kaže da zapravo ne razumije zašto se događa, jer sve drugo ne ide dobro, a objašnjenje vidi jedino u, kako kaže, 'žilavosti' skijaša i njihovoj ljubavi prema snijegu, te također u kvalitetnijoj ponudi. Ove godine trend je kod njih i 'veliki povratak apartmana' odnosno potražnje za tom vrstom smještaja, za razliku od prošlih godina kada su hoteli bili zanimljivi. Apartmani su jefitniji oblik smještaja i uživanja na snijegu.
Osim Austrije i Italije, koje nose najviše bukinga, tu je i Slovenija, koja uglavnom stagnira na oko 15 posto udjela, a ostalo otpada na Francusku, dok primjerice za Bosnu i Hercegovinu i Srbiju nema zanimanja unatoč povoljnijim cijenama.
I Pukšar smatra da trenutno veliki porast prodaje skijanja neće ostati za cijelu ski sezonu, a dodaje i da su cijene na razini lanjskih bez nekih većih povećanja i sniženja jer se tu radi o klasičnoj ponudi gdje nema većih odstupanja ni nekih novih trendova, osim već spomenute nešto veće potražnje za apartmanima i Italijom.
Za snijeg kaže da se ne treba brinuti jer ako ga ne bude prirodno, na svim će se destinacijama umjetno napraviti.
Tatjana Miščančuk
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu