Razdjelnike topline u starim zgradama koje se griju na gradsku Toplanu i koji jamče pravedniju raspodjelu potrošnje, a time i račune, do sada je ugradilo 12.781 od sto tisuća potrošača (u 201 od 2000 zgrada) u Zagrebu, Velikoj Gorici, Samoboru i Zaprešiću. U istim zgradama, u kojima je dio potrošača ugradio razdjelnike, 1674 potrošača to nije napravilo pa će ove zime, umjesto pravednijih računa, koji su u skladu s njihovom potrošnjom, dobiti "kazne", odnosno računi će im biti uvećani.
Penali na 67 posto računa
– Za krajnje kupce toplinske energije koji nisu ugradili razdjelnike topline, a njihov je stambeni ili poslovni prostor spojen na zajedničko mjerilo toplinske energije na kojem je većina ostalih suvlasnika ugradila razdjelnike, od 1. rujna 2014. primjenjuje se korekcijski faktor isporučene toplinske energije 1,5 – kazao je Robert Krklec, direktor Toplane. Objasnio je da je riječ o penalima kojima se tim korisnicima naplaćuje 50 posto više isporučene energije nego što bi trebalo prema kvadraturi stana, a cilj je da ih se privoli da ugrade razdjelnike. Krklec je objasnio da taj namet nije izmislila Toplana, već da je riječ o odluci Ministarstva gospodarstva kako bi građani ugradili razdjelnike prije rokova, a to su kraj 2015. za stanare u zgradama s više od 70 stanova te kraj 2016. za manje zgrade. Svi građani koji prekorače taj rok mogu očekivati kazne od 10 do 50 tisuća kuna, što je mnogo više od ugradnje samih razdjelnika.
– Navedenim krajnjim kupcima neće doći do porasta ukupnog mjesečnog troška iskaznog na računima za toplinsku energiju za 50 posto, već će se udvostručiti samo dio troška koji se odnosi na količinu isporučene toplinske energije. Osim tog troška, ukupni mjesečni račun sastojat će se od troška za snagu te od naknade za djelatnost opskrbe toplinskom energijom i naknade za djelatnost kupca toplinske energije – kazao je Krklec. Dodao je da od navedenih elemenata na godišnjoj razini najveći dio troška za toplinsku energiju za pojedini stan ili poslovni prostor, otprilike 67 posto, odnosi se na stavku za isporučenu toplinsku energiju.
Kod susjeda manji računi
Da su kazne zaista dodatni motiv, potvrdili su iz tvrtke Brunata, koja je u Zagrebu ugradila razdjelnike u oko 6000 stanova.
– Ljudi su skeptični, no ove smo godine imali rekordan broj takozvanih naknadnih priključaka. Vidjeli su kod susjeda da razdjelnici imaju smisla, a kako im prijete još veći računi, odlučuju se i sami ih ugraditi – kazala je Jasmina Mimica iz tvrtke Brunata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata.
Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima.
Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama.
Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav.
Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled.
Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo…. ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni.
Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika.
Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju …. pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima.
Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo.
Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane… ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu…
Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu.
Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane.
Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.
još jedan traljavo odrađen projekt, ne sjećam se da sam dobio obavijest o tome kako ugraditi razdjelnike niti da me je predstavnik suvlasnika obavijestio o nečemu takvom. a bez većine suvlasnika ne mogu ništa tako da sam ja zakinut i ako oni ne budu htjeli ugraditi razdjelnike osuđen sam na kaznu od 10 do 50 tisuća kuna. to sam uspio saznati na hep-ovim stranicama.
eto, da ne kažu da nas nisu informirali.
Uključite se u raspravu