Kinezi koji grade crnogorsku autocestu neće plaćati poreze

Autor: Poslovni dnevnik , 12. studeni 2014. u 22:00
Na najvažnijoj dionici izgradit će se 18 tunela, 13 mostova i pet vijadukta/FOTOLIA

Uz oslobađanje od svih poreza i doprinosa, Kinezi neće plaćati niti carinu za građevinski materijal i opremu za autocestu.

Očekuje se da će zastupnici crnogorske Skupštine prihvatiti Prijedlog zakona o autocesti Bar-Boljare, kojim je predviđeno da kineske kompanije, angažirane na gradnji dionice od Smokovca do Mateševa, ne plaćaju poreze.

Prijedlogom zakona o autocesti, koji je crnogorska vlada vlada usvojila 29. listopada predviđeno je da se porez na dodanu vrijednost (PDV) plaća po stopi od nula posto na promet prozvoda i usluga namijenjenih za izgradnju autoceste koje realizira izvođač radova (ili netko drugi za njegov račun), pišu Vijesti.

Pogodnosti stranim radnicima
"Porez na dohodak fizičkih osoba, koji je ostvaren u Crnoj Gori, ne plaćaju zaposleni kod izvođača radova, koji nisu državljani Crne Gore ili nemaju prebivalište u njoj. Strani državljanin zaposlen kod izvođača radova, koji je angažiran na gradnji autoceste, oslobađa se plaćanja doprinosa za obvezno socijalno osiguranje", navodi se u prijedlogu zakona.Također je predviđeno i da će se kompaniji koje je osnivač i stopostotni vlasnik izvođača radova, a osnovana je u Crnoj Gori, obračunati porez na dobit ostvaren iz prihoda od izgradnje autoautoceste za razdoblje od šest godina od početka izgradnje umanjiti sto posto. Inače, porezi i doprinosi na zarade radnika u Crnoj Gori iznose oko 44 posto.Prijedlogom zakona o autocesti predviđeno je i da Kinezi budu oslobođeni plaćanja carine za građevinski materijal i opremu koja će se ugraditi u objekte autoceste i za njenu gradnju, za postrojenja, robu i opremu.

 

41kilometar

duga je najteža dionica Smokovac-Mateševo

Tko je nadležan za sporove?
Autocesta Bar-Boljare, koju će graditi kineska kompanija CRBC, najveći je projekt u povijesti Crne Gore. Ukupna dužina autoceste je 169,2 kilometara, a najteža dionica Smokovac-Mateševo duga je 41 kilometar, od čega više od 17 kilometara otpada na tunele, tri kilometra na mostove i gotovo pola kilometra na vijakdukte. Stoga bi na dionici Smokovac-Mateševo trebalo biti izgrađeno 18 tunela, 13 mostova i pet vijadukta. Podgorica je od kineskih investitora tražila da na gradnji ove dionice autoceste bude angažirano najmanje 30 posto crnogorskih podizvođača.Zaduženje Crne Gore od 680 milijuna eura kod kineske EXIM banke, plus 120 milijuna eura koje će država morati osigurati za izgradnju jedne dionice autoputa, izazvalo je brojna pitanje u javnosti. Jedno od njih, kako navodi Al Jazeera Balkans, odnosi na se nadležnost u rješavanju mogućih sudskih sporova. Država je objavila da će se sporovi u vezi s ugovorom o izgradnji autoceste rješavati pred Arbitražnim sudom u Zürichu, a kada je riječ o sporovima na temelju ugovora o zajmu kod kineske EXIM banke, oni će biti rješavani prema kineskom zakonodavstvu i pred kineskom arbitražnom komisijom.Za Crnu Goru su nejasni i gospodarski učinci projekta. Prije svega zato što će kineska kompanija dovesti svoje radnike, uz obvezu da 30 posto radne snage bude angažirano u Crnoj Gori, u što dio ekonomista sumnja zbog nedostatka kvalificirane radne snage. 

Četiri godine radova

Početak gradnje krajem svibnja 2015.

Početak glavnih radova na realizaciji autoceste Bar-Boljare počet će krajem svibnja sljedeće godine, izjavio je prije desetak dana crnogorski ministar prometa i pomorstva Ivan Brajović. Kada se počnu otplaćivati rate za kredit, prema njegovim riječima, najviša rata mogla bi biti do 60 milijuna eura i ona bi kasnije padala do 40 milijuna eura. Procjenjuje se da će na vrhuncu gradnje ukupan broj radnika na gradilištu biti oko 4000. Izgradnja prioritetne dionice crnogorske autoceste na pravcu Smokovac-Mateševo mogla bi potrajati četiri godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close