Trgovine se, a da toga potrošač nije niti svjestan, u pravilu pomno uređuju da bi kupac već na samom ulazu došao u kontakt sa što više proizvoda i da putem do blagajne “zaboravi” po što je zapravo došao, ali da pritom kupi što više stvari. Postoji niz načina kojima trgovine suptilno utječu na vaše ponašanje, a portal 24 sata Potrošač izdvojio je 14 primjera:
- Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu
- Tzv. zona kočenja: odmah na ulazu treba smiriti kupce kako ne bi žurili i ostvarili svoj plan o planskom kupovanju
- Palete u prolazima kao zapreke koče kupce
- Dugi regali – sprečavaju da kupci nalaze prečace i da vide više proizvoda
- Kupci koji vide robu na paletama ili pod panoima na kojima piše “akcija” prije će je kupiti zbog straha da je sutra neće biti
- Velika pakiranja i znakovi jarkih boja upućuju na to da je određeni proizvod povoljan, no to ne mora uvijek biti tako
- Što su kolica veća, kupci u njih nesvjesno stavljaju više proizvoda. Zato u nekim trgovinama niti nema košara
- Mekši pod usporava kolica i tako potrošač primjećuje veći broj proizvoda
- Ono što se najviše kupuje nalazi se na kraju trgovine
- Kombinirano postavljanje – pored špageta su gotovi umaci
- Jeftini artikli se nalaze na dnu police, a skuplji u sredini
- Ako jeftiniji, srednji i skuplji stoje jedan kraj drugoga, kupac će odabrati srednje skup
- Velik izbor u prvoj trećini regala usporava kupca
- Artikli za najmlađe su uz blagajnu
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_palacg]
Uključite se u raspravu