Zrakoplovne tvrtke traže od EU intenziviranje planove o povezivanju nacionalnih zračnih koridora, obnovivši time rasprave o reformi sustava zračnog prometa, koja bi mogla izazvati negodovanje kontrolora letenja zbog straha za radna mjesta.
To se pitanje ponovno aktualiziralo na sastanku ministara prometa EU-a koji su prošloga tjedna u Rimu u neslužbenim razgovorima pokušali ubrzati planove o integraciji nacionalnih zračnih koridora koji su među najprometnijima u svijetu, sa čijom se provedbom slabo napreduje od pokretanja takozvane sheme jedinstvenog europskog neba od prije desetak godina.Iz Udruženje europskih zračnih prijevoznika (AEA) kažu da bi povezivanjem europskih nacionalnih zračnih koridora zrakoplovnim kompanijama godišnje donijelo uštede od tri milijarde eura a potrošačima daljnjih šest milijardi.Prema postojećem sustavu, odgovornost za zračni prostor u nadležnosti je pojedinačnih zemalja, koje obično upravljaju svojim zračnim putevima i zaračunavaju pristojbe vezane uz navigaciju i terminale. Po procjenu agencije za kontrolu zračnog prometa Eurocontrola, te pristojbe godišnje iznose oko osam milijardi eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu