Roglićev Orbico, trenutno najveći distributer u EU nakon preuzimanja poljske tvrtke Navo, i 40 hrvatskih proizvođača započeli su razgovore o suradnji na dugoročnom projektu izvoza hrvatskih roba na vanjska tržišta posredstvom Orbica kao jakog kanala.
Riječ je o uvodnoj fazi od njih još nekoliko koje će skoro uslijediti, a rezultirat će odabirom tko će sve u prvom valu kao najspremniji, ovisno i o svojem financijskom zdravlju, s Roglićevom kompanijom krenuti u prodor na niz tržišta gdje on upravo kao veliki distrubuter ujedno ima i poziciju snažnog trgovca. Pored Podravke, Kraša i Sardine – poznatih primjera tvrtki koje za svoje proizvode već koriste Orbicov izvozni kanal, te Badela 1862 s kojim ova suradnja kreće u povodu pregovora za plasman u Poljsku, svoje je ponude Orbicu iznio i cijeli niz domaćih proizvođača, uglavnom malih tvrtki, ali i pojedinih zanimljivih srednje velikih. Već su mnoge od njih održale svoje prezentacije, pa zapravo tvrtke koje su brzinski reagirale na Roglićev poziv objavljen u Poslovnom dnevniku da se jave ako su zainteresirane do ožujka će znati s čime u ovoj fazi mogu računati.
Iako je trenutno u razvojnoj fazi, pionirski projekt plasmana na vanjska tržišta roba široke potrošnje hrvatskih proizvođača za Orbico je zapravo u dugoročnom fokusu. Vrlo ga oprezno razvijaju, a i prije nego što je krenula navala ponuda proizvođača Roglić je u Orbicu osnovao poseban organizacijski dio za ovaj biznis. Po srijedi je novi Odjel za izvoz, a vodi ga brend menadžerica Koraljka Tomić. Kako nam je ona potvrdila, radi se punom parom, dok Roglić naglašava da je akcija šireg karaktera jer uključuje internacionalizaciju gospodarstva regije. Naime, u razgovorima s Roglićevom tvrtkom, pored hrvatskih proizvođača, doznajemo da već sudjeluje i njih 15 iz Slovenije, a počeli su se javljati i oni iz Bosne i Hercegovine i Makedonije. I ono najvažnije, kako doznajemo vrata su svima koje to zanima sve vrijeme otvorena. Orbicova prilika pruža se za male i srednje tvrtke kao velika pomoć u izvozu.
Dević Vuljanić
Naš asortiman interesantan je za plasiranje na tržište regije i šire
Uključuje iskustvo koje grupacija ima te niz vanjskih tržišta gdje je Orbico prisutan sa svojim operacijama, a primarno tiče se tržišta Poljske i Mađarske, tržišta bivše Jugoslavije, te još nekih iz Središnje i Istočne Europe. Izvoz bi kroz ovaj kanal u novim volumenima krenuo u prvoj polovici iduće godine.Trenutno još traje prva faza koja se tiče prikupljanja upita i Orbicova upoznavanja sa svim zainteresiranim tvrtkama, a prema procjenama završit će početkom prosinca. Prema prvotnom planu ovaj je uvodni dio upoznavanja već trebao završiti, ali se upravo zbog velikog interesa Orbico odlučio na produžetak roka. Kako poručuju iz ove kompanije, Orbico daje svima istu šansu. Inače, očekivanja od ovog projekta su velika, te je to ono što ga čini osjetljivim. Subjekti koji su izvozno najspremniji bit će do ožujka odabrani da u prvom valu izađu s Orbicom na vanjska tržišta, no i ostali će se također moći pridružiti kasnije.
U razvojnom procesu u kojem se nalazi, dakle, cijeli niz ponuda, nalazi se i Encijanova, poručuju iz te tvrtke. "Još uvijek je predmet razmatranja, a i jednoj i drugoj strani je interesantna. S obzirom na asortiman koji imamo u ponudi uzajamno smatramo da je interesantan za plasiranje na tržište regije i šire", kaže brend menadžerica Encijana Livija Dević Vuljanić. Encijan, inače tvrtka srednje veličine i jedan od domaćih lidera u kategoriji dodataka prehrani kao i zdravoj prehrani, trenutačno izvozi u Sloveniju, BiH, Srbiju i Mađarsku, i to 7 posto svoje prozvodnje. Ulaskom Hrvatske u EU otvorena su tržišta za plasiranje proizvoda koje smatramo izuzetno konkurentnim, kako na tržištima regije, tako i tržištima EU jer cijenom i kvalitetom možemo osigurati daljnji rast, tvrdi Dević Vuljanić.
Roglićevo je poslovno carstvo ove godine naraslo na 1,07 milijardi eura prihoda. Sa 3300 zaposlenih servisira oko 100 milijuna potrošača EU, a Roglić smatra da će i ovom projektu krila dati racionalizacija poslovanja koja je neizbježna u današnjim uvjetima. Po njegovoj ocjeni distribucija različitih roba preko specijaliziranih distribucijskih kuća, definitivno, biti će sve jača. Po srijedi je jeftiniji model za svakoga pojedinačnoga proizvođača. Jer, proizvođači koji preko svojih tvrtki na stranim tržištima sami distribuiraju vlastiti proizvod na računici gube, i ne mogu biti profitabilni. "Postojeći model, pak, koji se ne može ekonomski održati dovodi do transformacije strategije nastupa na stranim tržištima već i kod najvećih svjetskih kompanija koje imaju 100 milijardi eura prometa. Primjerice, naš veliki partner od početka s kojim zajedno rastemo, odustaje od te strategije vlastitih poduzeća na stranim tržištima, i koncentrira se na distributera. To je nova faza, a distributeri koji imaju desetak proizvođača dijele troškove i postaju jeftiniji", objašnjava Roglić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Moš mislit što će osvojiti, svi skupa su spremni uložiti 0 kuna pa će takav biti i rezultat. Samo još jedan u nizu PR članaka bez ikakvog pokrića. Za godinu dana molim izvještaj!
Uključite se u raspravu