Ministrica kulture Andrea Zlatar Violić istaknula je jučer u Hrvatskom saboru kako su mediji javni interes i javno dobro te su ključni za razvoj demokracije.
"Svaki pad u kvaliteti medija je i pad razine demokratičnosti hrvatskog društva", rekla je ministrica na javnoj raspravi "Mediji i javni interes", koju su organizirali Centar za istraživanje medija i komunikacije Fakulteta političkih znanosti i Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo, a kao doprinos izradi Medijske strategije. Ministrica je konstatirala kako je financijska kriza kontekst u kojem se razgovara o medijima te upozorila da se, čak i ako ta kriza prođe, problemi s medijima neće riješiti sami od sebe, jer nisu "isključivo financijske, nego strukturne naravi". Referirala se time na konstataciju predsjednika Sabora Josipa Leke da je ekonomska kriza, koja traje već šest godina, teško pogodila i medije, da su brojni novinari ostali bez posla, a da provjerene i istinite činjenice u informiranju često padaju u drugi plan.
Zlatar Violić kaže kako posljednje analize pokazuju da su države i sama EU svjesni krize medija, posebno tiskanih i da je moguće uspostaviti set indirektnih mjera kojima država može pridonijeti kvaliteti programa i opstanku profesije koja je u Hrvatskoj u zadnjih nekoliko godina izgubila više od tri tisuće radnih mjesta. Ministrica 'priznaje' da je, uz financiranje koje indirektno postoji, sistem financijske politike iscrpljen. "Jedini prostor koji je još ostao je smanjenje PDV-a za lokalne tjednike i tiskovine koji iznosi 25 posto, a samo je za dnevnike pet posto", kaže. Spominje i niz olakšica koje provode razvijene zemlje, primjerice podjelu vaučera građanima koji onda biraju na koje će se novine pretplatiti. Signali iz tiskanih medija, tvrdi, govore pak da sustav pretplate u Hrvatskoj jedva da postoji, navela je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu