Vrdoljak ponovo naznačio mogućnost otkupa MOL-ovog udjela u Ini

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. studeni 2014. u 13:45
Foto: Anto Magzan / Pixsell

Hrvatska se sprema i za opciju otkupa MOL-ovog udjela u Ini u slučaju da propadnu pregovori s mađarskom kompanijom o zajedničkom upravljanju INA-om.

Hrvatska se sprema i za opciju otkupa MOL-ovog udjela u Ini u slučaju da propadnu pregovori s mađarskom kompanijom o zajedničkom upravljanju INA-om, ponovio je u najnovijem razgovoru za Bloomberg ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

Hrvatska vlada predložit će MOL-u novi dioničarski ugovor, kazao je ministar Vrdoljak, koji očekuje šesti krug pregovora o budućnosti INA-e najkasnije početkom prosinca.

Ne bude li postignut sporazum, Hrvatska bi od MOL-a mogla kupiti Inine dionice osiguranim kreditom ili surađivati s mađarskom kompanijom na prodaji njezina udjela nekom drugom, kazao je hrvatski ministar u utorak u razgovoru za Bloomberg.

Vrdoljak je još u srpnju za tu američku agenciju kazao da Hrvatska želi ispregovarati zajam za otkup Ininih dionica od MOLa.

"Dionice koje posjeduje MOL, i do 19 posto Ininih dionica u našem vlasništvu, mogli bismo koristiti kao kolateral. Na taj način ne bi bilo potrebe za državnim jamstvima, a ta transakcija ne bi uvećala javni dug", kazao je tada Vrdoljak.

Prema najnovijim procjenama Vlade, hrvatski bi javni dug krajem godine mogao dosegnuti oko 80 posto BDP-a i premijer Zoran Milanović u više je navrata otklonio mogućnost dodatnog zaduživanja države radi otkupa MOL-ovog udjela u Ini, a isti je stav iznio i ministar financija Boris Lalovac.

Prioritet su po hrvatskom premijeru pregovori s MOL-om, što je u utorak u razgovoru za Bloomberg ponovio i ministar Vrdoljak.

"Naš je prioritet postići sporazum s MOL-om", kaže Vrdoljak. "No, osim pregovarati i podnositi zahtjeve za arbitražom, naš je posao također pripremiti financijsku strukturu za mogući otkup dionica bez povećanja javnog duga. U tom bi slučaju naš cilj bio naći novog strateškog investitora u sljedeće tri godine", dodao je.

"Na MOL-u je da odluči hoće li prodavati udio u Ini", naglašava hrvatski ministar. "No, kupac će, naravno, priželjkivati dobru volju Hrvatske. Dosada nismo vidjeli ozbiljnog investitora koji bi predstavio strategiju za Inu i tražio službeno odobrenje", ističe Vrdoljak.

Komentari (1)
Pogledajte sve

-2009
INA-om upravljaju hrvatski strucnjaci
INA uglavnom stvara gubitke
Pozitivna korelacija izmedju gubitaka INA-e i imovine hrvatskih strucnjaka
Proizvodnja raste, ulaganja rastu
Hrvati presretni jer prozvodnja i ulaganja rastu (raste i dug, gubici umanjuju kapital..al to je nebitno…vazno je da proizvodnja raste)
Hrvatski strucnjaci uspijevaju ostvariti ukupni gubitak od 1.5 milijardi kuna u periodu 2008-2009. (nimalo obeshrabreni, hrvatski strucnjaci nastavljaju s ulaganjima u dugotrajnu imovinu te u istom periodu 2008-2009 ulazu 8.3 milijarde kuna)
Cijena dionice pada na 1,400kn
INA na rubu bankrota-ne moze placati svoje obveze prema dobavljacima, bankama i drzavi
Hrvati nezadovoljni i pitaju se kako je moguce da je INA pred bankrotom (pa ulagali smo citavo vrijeme, proizvodnja je rasla… u periodu 2002-2009 smo povecali financijski dug (krediti) s 2.2 milijarde kuna na 8.5 milijardi kuna da bi mogli ulagati…i jesmo ulagali i povecavali prozvodnju, sto je najbitnije od svega na svijetu-tako su nas bar ucili na strucnim hrvatskim/jugoslavenskim fakultetima…prozvodnja, proizvodnja i samo proizvodnja-nije bitno kome ces prodati, po kojoj cijeni, koji su troskovi-ma samo neka se proizvodi…i izvoz..to je isto jako bitno…prozvodi i izvozi i ne pitaj me za logiku)
2009-2014
MOL daje zajam INA-i u iznosu od 1.1 milijardu kuna za financiranje nepodmirenih poreznih obveza prema drzavi (PDV, trosarine, naknade HAC-u i HC-u) i preuzima palicu od hrvatskih strucnjaka
Nakon umirovljenja hrvatskih strucnjaka, INA bezobrazno ostvaruje dobit svake godine s iznimkom u 2013 (hrvatski strucnjaci iz vlade usvojili eu/un sankcije prema siriji te izbili INA-i izmedju 1.3-2.4 milijarde kuna prihoda iz sirije+trosak vrijednosnog uskladjenja imovine od 2.8 milijardi kuna)
Nakon umirovljenja hrvatskih strucnjaka, INA potpuno nepotrebno smanjuje dug svake godine (s 8.5 milijardi kuna u 2009 na 4.3 milijarde kuna u 2014)
Nakon umirovljenja hrvatskih strucnjaka, cijena INA-ine dionice neopravdano raste s 1,400kn na 3,773kn (hrvatima je sumnjiva ta burza i njeno vrednovanje INA-inog poslovanja…pa kako raste dionica a proizvodnja pada?…hm, pa Ivica i ostali iz vlade kazu da MOL unistava INA-u…ocito se ta burza pravi gluha…burza ocigledno tajno radi za MOL)
Hrvati nesretni (prozvodnja i ulaganja smanjeni) i zbunjeni (dobit i cijena dionice rastu unatoc manjoj prozvodnji i izjavama hrvatskih strucnjaka koji s pravom tvrde da MOL nema dobre namjere)

2015-bumo vidjeli
Ivica u maniri Chaveza spasava INA-u od Madjara, Hrvatska uzima kredit od cca 2 milijarde eura i preuzima INA-u
INA je ponovo u hrvatskim rukama!!!!!
Ivica postavlja strucnog Jasminka na celo uprave, i Jasminko se okruzuje drugim hrvatskim strucnjacima (koji nisu u medjuvremenu nigdje radili jer a) kapitalisti nisu prepoznali njihovu strucnost b) neki su privredili vise od kapitalista pa im nije bila sila raditi)
INA se ponovo zaduzuje za nekoliko milijardi (treba natrag zaposlit te silne ljude koje je MOL otpustio+nastavit preradu u Sisku i povecat kapacitete…nema sad veze sto se nece nigdje prodat ili ce se prodat s gubitkom, samo nek se proizvodi i nek ljudi rade…to je najbitnije)
INA uglavnom stvara gubitke
Pozitivna korelacija izmedju gubitaka INA-e i imovine hrvatskih strucnjaka
Proizvodnja raste, ulaganja rastu
Hrvati presretni jer prozvodnja i ulaganja rastu (raste i dug, gubici umanjuju kapital..al to je nebitno…vazno je da proizvodnja raste)
Hrvatski strucnjaci uspijevaju ostvariti gubitke milijardi kuna (nimalo obeshrabreni, hrvatski strucnjaci nastavljaju s ulaganjima u dugotrajnu imovinu)
Cijena dionice pada na 1,400kn
INA na rubu bankrota-ne moze placati svoje obveze prema dobavljacima, bankama i drzavi
Hrvati nezadovoljni i pitaju se kako je moguce da je INA pred bankrotom (pa ulagali smo citavo vrijeme, proizvodnja je rasla…
Nema vise za penzije, odu i autoceste
Ti prokleti madjari

New Report

Close