Teško je reći zašto je došlo do tog porasta jer u sektoru trgovine na malo postoji cijeli niz potkategorija i segmenata.
Naš dio maloprodaje u rujnu definitivno nije osjetio rast o kojem se priča, a i sami stručnjaci kažu da je prodaja automobila najviše utjecala na čitav porast prometa u trgovini na malo. Što se tiče nas kao jednog od podsegmenata trgovine na malo, mi smo veći porast imali u listopadu koji je upravo završio nego tijekom rujna.
Što je po vama najzaslužnije za taj porast?
Sjetite se samo kako je prošlogodišnji rujan po vremenskim prilikama bio prekrasan mjesec, imali smo više sunca nego ikad prije u rujnu, a prodaja danas uvelike ovisi i o takvim čimbenicima. Taj porast o kojem se govori nije primjetan na svim razinama trgovine na malo, već samo u nekima. Živimo u vremenu kada kupci kupuju jeftinije i traže povoljnije ponude više nego ikad do sada. Na akcijama po raznim centrima i lancima se najviše kupuje, pa je tako i nama u NTL-u najveći porast prodaje zapažen na artiklima koji su dio akcijske ponude. Pažljivi i cjenovno osjetljivi kupci, a danas ih je većina takvih, mogu gotovo sve što im je potrebno za kućanstvo i dom kupiti na akcijama. Jedino što trebaju imati jest strpljenje te moraju redovno pratiti akcijske ponude trgovačkih lanaca kako bi im ušteda bila još veća i kupovina efikasnija.
Analitičari tržišta su vrlo iznenađeni ovim podacima, zašto su njihove prognoze crnije?
Mislim da problem leži u tome što nismo ni svjesni koji sve čimbenici utječu na ove prognoze. Ovaj porast koji je zabilježen u rujnu neće postati trend u budućnosti. Porast od jedan posto može značiti samo jedan dobar dan u tom sektoru, a ne nužno ozbiljan podatak i trend.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovim rezultatima su izgleda izmenadjeni samo poslovni.hr i njihovi analiticiari.
Skola ja ove godine pocela 08.09, a prosle godine 02.09. Ove godine se vjerojatno veliki dio back-to-school kupovine prelio iz kolovoza u rujan.
U Njemackoj postoji gremij/savjet tkz. “fünf Weisen”, odnosno pet mudraca, koji predaju svoje bijele knjige, prognoze gospodarskih kretanja, kancelaru/kancelarki na pocetku godine. Pa se tako cesto dogodi da ti “strucni” ljudi svoje prognoze korigiraju, nakon sto je zavrsila godina, znaci prognoze za vec minulu godinu donose koncem sijecnja naredne godine. Pa tko je tu onda lud? Gospodrstvo sa svojom dinamikom i svojim zakonitostima ili quasi-strucnjaci, koji ubiru enormne honorare, da bi prognozirali sta?
Uključite se u raspravu