Marussia F1 Team, momčad koja se natječe u Formuli 1 i koja je prije pet godina tvrdila da će dokazati da u tom natjecanju mogu biti i timovi s manjim budžetom otišla je u stečaj.
Početkom tjedna britanski mediji objavili su da vlasnik Marussie neće osigurati dovoljno novca, što menadžementu nije ostavilo drugu mogućnost osim pokretanja stečaja. Marussia tako neće nastupiti na utrci za Veliku nagradu SAD-a 2. studenog u Austinu, a upitan je i nastup na utrkama u Sao Paolu i Abu Dhabiju. K tome, ne zna se ni kakva je sudbina 200 zaposlenika koji su radili u toj momčadi. To je već drugi veliki udarac za Marussiu u manje od mjesec dana. Momčadski vozač, Francuz Jules Bianchi doživio je tijekom utrke za Veliku nagradu Japana na stazi Suzuka težak sudar s dizalicom i u kritičnom je stanju s teškim ozljedama glave prebačen u bolnicu gdje je i danas. Nakon ove tragedije, momčad su "napali" i financijski problemi izlaskom glavnog financijskog podupiratelja.
20mil.
funti dobavljačima duguje Caterham Sports Limited, tvrtka koja proizvodi bolide za F1 utrke
Nužan svježi kapital
Naime, ruska agencija Itar-Tass objavila je da Andrej Čeglakov, dosadašnji vlasnik momčadi, više ne namjerava sudjelovati u automobilističkom sportu. Bez novog "gazde" koji bi ubrizgao svjež kapital novac potreban za nastavak sezone, Marussia će teško preživjeti u natjecanju u kojem ove sezone sudjeluje 11 momčadi. Naime, stečajni upravitelj momčadi, Geoff Rowley za britanski The Telegraph je izjavio kako daljnji operativni rad momčadi zahtijeva dodatne investicije.Također je napomenuo da je momčad postigla znatan napredak u relativno kratkom razdoblju, što uključuje i prva dva boda u konstruktorskom poretku osvojena u Monacu tijekom ove sezone Formule 1, a za koje je zaslužan upravo Bianchi.
Inače, ovo je već peta sezona u kojoj se natječu. Financijske nevolje Marussije ponajbolje dokazuju koliko je Formula 1 skupo natjecanje, pa ne čudi da iza svih timova stoji financijski moćan sponzor, odnosno sponzori. Tako je bilo i sa Marussijom koju su 2007. osnovala trojica partnera – Andrej Čeglakov, ruski matematičar i investitor iz kluba milijardera, Jefim Ostrovski, marketinški stručnjak te Nikolaj Fomenko, bivši vozač utrka i rock-glazbenik. Ovaj trojac prvo je ušao u proizvodnju supersportskih automobila, da bi u sezoni 2010./2011. postali partneri momčadi Virgin Racing. Godinu kasnije Marussia ojačava svoju vlasničku poziciju unutar te momčadi, pa u sezonu 2012. ulazi pod nazivom Marussia F1 Team.
Momčad je smještena u engleskom Banburyu u Oxforshireu koji se kolokvijalno naziva "dolinom engleskog motosporta". Tamo ima sjedište i Caterham, još jedan mali F1 tim koja je prije desetak dana objavio da se suočava s problemima. No, za razliku od Marussije, u stečaj nije otišla momčad Caterham Formula 1 Team, već Caterham Sports Limited, zasebna tvrtka koja proizvodi bolide s kojima se ide u natjecanje. Tvrtka dobavljačima duguje preko 20 milijuna funti, tvrde britanski mediji, pa je stečaj bio jedini rješenje što je također ugrozilo 200 radnih mjesta.
Lančana reakcija
Problemi Caterhama započeli su u srpnju kada je dotadašnji vlasnik momčadi, Tony Fernandes, odlučio izaći iz ovog biznisa, baš kao i Čeglakov. Fernandes je vlasnik zrakoplovne kompanije Air Asia, a posjeduje i engleski nogometni klub Queens Park Rangers u kojem igra i hrvatski reprezentativac Niko Kranjčar.Momčad Caterham Fernandes je prodao švicarsko-bliskoistočnom konzorciju investitora koji su inzistirali da transakcija ne uključuje i tvrtku za proizvodnju bolida. Baš kao i u slučaju Marussije, upitno je hoće li Caterham sudjelovati na Velikoj nagradi SAD-a. Velikim momčadima, poput Ferraria, Formula 1 i dalje je vrlo izdašan izvor prihoda. Naime, takvi timovi, poput "Scuderie", po sezoni uprihode oko 400 milijuna dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu