Fiat Chrysler izdvojit će Ferrari u zasebnu kompaniju

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. listopad 2014. u 10:06
Foto: Reuters

FCA želi provesti to izdvajanje iduće godine.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) planira izdvojiti poslovanje Ferrarija i prodati 10 posto udjela u tom luksuznom proizvođaču automobila putem burze.

Izvršni direktor Fiat Chryslera Sergio Marchionne ocijenio je da je "ispravno da FCA i Ferrari nastave zasebnim stazama" nakon završenog spajanja Chryslera i Fiata.

FCA želi provesti to izdvajanje iduće godine, uz izlistavanje dionica Ferrarija na burzama u Sjedinjenim Državama, a možda i u Europi. Preostale dionice Ferrarija bit će raspodijeljene dioničarima FCA.

Prodaja 10 posto udjela u Ferrariju dio je sveobuhvatnijeg plana FCA o prikupljanju 48 milijardi eura za financiranje investicijskog plana.

Dionice FCA kotiraju na burzi u New Yorku od 12. listopada. Od njihova izlistavanja na burzi došlo je do promjena u upravi Ferrarija. Donedavni predsjednik uprave Luca di Montezemolo napustio je tvrtku nakon javne prepirke s Marchionneom oko strategije.

Naime, Marchionne je kritizirao izvedbu Ferrarijeve momčadi Formule 1, posebno činjenicu da od 2007. godine nisu osvojili naslov svjetskog prvaka. Obećao je da će momčad ponovno vratiti na stazu pobjeda.

Ranije ovog mjeseca Marchionne je opisao spajanje Fiata i Chryslera kao "kraj jednog dugog povijesnog ciklusa". To spajanje počelo je kada je Chrysler zatražio zaštitu od bankrota u travnju 2009.

Stručnjaci već odavno predviđaju Ferrarijevo odvajanje od FCA, budući da Marchionne nastoji povećati vrijednost različitih brandova grupe. Kompanija ne planira izdvajanje ostalih luksuznih brandova FCA, među kojima su Alfa Romeo i Maserati.

Do najave izdvajanja Ferrarija dolazi nakon što je FCA izvijestio o dobiti u trećem tromjesečju uslijed snažnog rasta prodaje luksuznih brandova, kao i rasta prihoda u Sjevernoj Americi i Aziji.

Neto dobit te kompanije dosegnula je u tome razdoblju 174 milijuna eura, dok je usporedbe radi u istom tromjesečju lani bila svega 15 milijuna eura. Istodobno, prihodi su joj porasli za 14 posto na 23,5 milijardi eura. Pritom je prodaja luksuznih brandova porasla je ukupno za 35 posto. Prihodi od prodaje na tržištu Sjeverne Amerike porasli su 20 posto, a u Aziji 30 posto. Oba tržišta pomogla su tako nadoknaditi pad prihoda od 12 posto u Latinskoj Americi.

Komentirajte prvi

New Report

Close