Hrvatska poštanska banka (HPB), Hrvatska pošta (HP) i Croatia osiguranje (CO) dogovorili su strateško povezivanje triju tvrtki.
Suradnja, čija realizacija kreće od iduće godine, dogovorena je na kolegiju u Rovinju koji je okupio trojicu vodećih ljudi kompanija, Alena Premužaka iz HP-a, prvog čovjeka Croatia osiguranja Sanela Volarića te čelnika HPB-a Tomislava Vuića, na čiju je inicijativu skup na vrhu i održan.
'Keš krediti' u HP-u
Trojka je "suglasna da je pravi trenutak za jače strateško povezivanje i širenje poslovanja", a "potencijal i interes za snažnije partnerstvo postoji i kompanije već pripremaju zajedničke projekte", poručili su iz banke. Dodaju da je jedan od planova da se uredi pošte bolje iskoriste i u kratkom roku postanu mjesta "kvalitetne, atraktivne i konkurentne ponude Pošte i banke". Kako smo nedavno pisali, u uredima pošte u kojima se sad prodaju usluge tekućih računa, kreditne kartice i štednja, uskoro će se nuditi i određene vrste zajmova, među kojima će svjetlo dana najprije ugledati brzi i jednostavni "keš krediti".
Nepoznata ulaganja
Može se pretpostaviti da bi dublja suradnja banke i Pošte, koja joj je jedan od većinskih vlasnika, zahtijevala uređenje oko 1000 ciljanih poštanskih ureda u tehničkom, organizacijskom i kadrovskom smislu, ali i ulaganje u edukaciju zaposlenika koji će ih prodavati građanima. Koliko treba novca, vremena i kadra za takav korak, može se samo nagađati jer o potencijalnim ulaganjima nijedna strana zasad ne želi govoriti. Neiskorišteni potencijal za dublji prodor na tržište Volarić i Vuić vide u suradnji banke i osiguravajuće kuće na području bankoosiguranja. Tu će se raditi na kreiranju novih zajedničkih proizvoda cjelokupne grupe HPB-a (primjerice fondova) i domaćeg osiguravatelja.
Za obje kompanije to bi mogao biti sinergijski efekt: novi vlasnik Croatia osiguranja rovinjski Adris želi hitno preokretanje višegodišnjega trenda erozije tržišnog udjela, za što mu trebaju jačanje prodajnih kanala i redukcija administracije. Banka pak cilja prekočiti pet posto tržišnog udjela, no taj joj cilj još otežava saniranje štete iz afere Bankomat. Hoće li suradnja HPB-a i CO-a stati na bankoosiguranjima ili je to uvod u vlasničko povezivanje o kojima se godinama nagađa u financijskim krugovima, može se samo nagađati. Upućeni smatraju da to nije nemoguće, posebno zato što banci slijedi dokapitalizacija, a i najavljena je ponovna privatizacija iduće godine, dok je Adris već najavio odustanak od duhanskog biznisa.
Brza realizacija
Ambiciozna očekivanja
Rovinjski sastanak HPB-a, Croatia osiguranja i Hrvatske pošte, kako doznajemo, šlag je na torti ranijih priprema za proširenje zajedničke suradnje triju velikih kompanija. Od iskoraka koji kreće početkom iduće godine trojka ima velika očekivanja u smislu osvajanja većeg tržišnog udjela, bolje diverzifikacije i, konačno, više razine prihoda. Premda ni iz jedne kompanije, uključujući i HPB, o ciljevima još ne žele javno govoriti, doznajemo da se u udruživanje snaga najvećeg osiguravatelja, pružatelja poštanskih usluga i pete po veličini domaće banke polažu velike nade i očekuju ambiciozni poslovni rezultati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovaj dogovor HPB-HP i CO mogao bi biti stvarni ali prvi veliki poduhvat hrvatskih poduzeća i poduzetnika. Ovaj puta valja posebno istaknuti kako je logika i razmišljanja da se putem 1000 prodajnih mjesta HP-a ostvaruje različite ideje i poslove veliko je i važno stajalište. To je usporedivo još sa blizu 500 benzinskih postaja nekada naše INE, asda u suvlasništvu s MOL-om.Tih 1000 poštanskih ureda i ovih blizu 500 benzinskih postaja uistinu su toliki broj tezgi-prodajnih mjesta ideja, roba i usluga. To hrvatski poltičari koji su vodili INU neznaju ali MOL dobro zna. Svoje Benzinske nedaje u tzv. franšizu, ali hrvatskih oko 250 hoće dati. To je vjerojatno prvi korak ka samostalnoj kupnjih tih postaja itd.
Čestitam novim vlasnicima HPB-a i CO te direktorima HPB-a, novima, na ovim pokušajima. Treba to ostvariti!
nevjerojatna perverzija, pravi komunistički marš protiv tržišne ekonomije.
uz slogan: Osigurati ćemo na svakoj Pošti Bankomat
Uključite se u raspravu