Domovina brze hrane sve više okreće leđa tom konceptu, ako je suditi po kvartalnim izvješćima globalnih perjanica fast fooda, McDonald'sa i Coca-Cole.
U izvješću objavljenom u utorak McDonald's je iskazao strmoglavi pad dobiti za čak 30 posto na 1,07 milijardi dolara. Osim oštre konkurencije na tržištu gdje se sve više uspinju lanci brze prehrane koje kupci percipiraju kao kvalitetnije – poput Chipotlea – te utjecaja zatvaranja restorana u Rusiji, padu dobiti doprinio je i skandal u Kini kada je otkriveno da dobavljači isporučuju namirnice s isteklim rokom trajanja. No, prodajni podaci ukazuju da brza hrana kao koncept sve više gubi poklonike, ponajviše zbog rastućeg trenda zdrave hrane.
6posto
izgubila je dionica Coca-Cole u utorak na burzi
Tako je prodaja McDonald'sa na američkom tržištu pala za tri posto dok je u Europi zabilježen pad od jedan posto. Izvršni direktor kompanije Don Thompson izjavio je da je poslovanje u posljednja tri mjeseca podbacilo "u svim segmentima". Uprava očekuje da će se nepovoljni trendovi odraziti i u nastavku godine, ali to ipak nije previše obeshrabrilo ulagače, pa je dionica McDonald'sa oslabila za 0,6 posto. To se ne može reći za vrijednosnicu Coca-Cole koja je u utorak srezana za šest posto izbrisavši tako sav rast tijekom ove godine. Na razočaravajuće rezultate posebno je utjecalo europsko tržište gdje je Coca-Cola zabilježila pad od čak pet posto.
30posto
pala je kvartalna dobit McDonald'sa
Na domicilnom tržištu prodaja je pala za dva posto, a u Brazilu – ključnom rastućem tržištu – legendarno gazirano piće također bilježi pad unatoč činjenici da je kvartal zahvatio i dio Svjetskog prvenstva u nogometu. K tome, kompanija je uz loše rezultate objavila da ne očekuje bolje dane ni tijekom sljedeće godine. "Nema sumnje da trebamo unaprijediti izvedbu na različitim tržištima", izjavio je tijekom sastanka s analitičarima glavni izvršni direktor Muhtar Kent. Za loše rezultate šef Cole optužio je globalne ekonomske trendove i općenito usporavanje industrije pića. Iako dio investitora u medijima sve glasnije razmišlja kako pad prodaje globalnih lidera brze hrane nije tek prolazna pojava, već fundamentalna promjena ponašanja kupaca, najveći dioničar Coca-Cole i dalje je legendarni investitor Warren Buffett.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.kako je došlo do ove promjene fundamentalnog ponašanja kupaca? [emo_naivan]
Uključite se u raspravu