Tvrtka zbog koje Rolls-Royce pomorski biznis razvija u Rijeci

Autor: Ana Blašković, Darko Bičak , 16. listopad 2014. u 22:01
Direktor Siniša Reljić očekuje da će tvrtka uskoro krenuti u projektiranje i razvoj brodske opreme iz portfelja Rolls-Roycea/Nel Pavletić/PIXSELL

U fokusu su im brodovi za offshore tehnologiju istraživanja i eksploatacije nafte i plina.

Navis Consult jedna je od rijetkih uspješnih priča iz brodogradnje. Osnovana 1996., danas je dio Rolls-Royce Marinea, a o njezinom uspjehu najviše govori to da je koncern odlučio pomorski biznis razvijati upravo kroz poslovanje u Hrvatskoj.

Navis Consult bavi se izradom projektne i izvedbene tehničke dokumentacije iz područja strukture, strojarstva i elektrotehnike za gradnju brodova. "Posebno smo specijalizirani za kompleksne brodove za offshore tehnologiju istraživanja i eksploatacije nafte i plina", kaže Siniša Reljić, direktor Navis Consulta koji je prošlu godinu završio s 1,22 milijuna kuna dobiti. Reljić je tvrtku osnovao u partnerstvu s norveškim Nordvestconsultom kojeg je 2000. preuzeo Rolls-Royce pa se stjecajem okolnosti i Navis Consult našao pod okriljem koncerna. Vjetar u leđa razvoju došao je s druge strane svijeta; zbog velikih otkrića nafte u podmorju Brazila naglo je porasla potražnja za brodovima, no tamošnja su brodogradilišta tada bila u zapuštena. 

 

1,22milijuna

kuna dobiti ostvarila je tvrtka iz poslovanja 2013.

Vjetar u leđa
"Mi smo kroz Rolls-Royce nastupili na tom tržištu i prihvatili izazov da novim brodogradilištima pružimo kompletnu tehničku podršku i svu potrebnu dokumentaciju za gradnju vrlo složenih plovila kao što su offshore brodovi", kaže Reljić. Dodaje da su uz malo sreće posao odradili uspješno i stekli reputaciju na globalnom tržištu te zadobili povjerenje matične grupacije. Navis Consult danas je gotovo u potpunosti izvoznik. "Gotovo sve usluge i dokumentaciju plasiramo kroz Rolls-Royceovu integralnu ponudu sistemskih rješenja za offshore brodove, a naši krajnji korisnici su brodogradilišta u svim važnijim zemljama svijeta s razvijenom offshore brodogradnjom", kaže Reljić nabrajajući brodogradilišne divove od Norveške, Kine, Japana, Malezije, Singapura, Indonezije do SAD-a, Kanade, europskih zemalja…

Na pitanje koliko u poslu mogu računati na kooperante iz Hrvatske, Reljić kaže da inženjerski kapaciteti značajno fluktuiraju jer prate kretanja globalnog tržišta. "Pokušavamo balansirati kapacitet na način da uvijek imamo 50 do 60 posto kapaciteta sa vlastitim zaposlenicima, a ostatak sa kooperantima", kaže. U Hrvatskoj su razvili krug stalnih kooperanata, a na račun fleksibilnosti, jednog kooperanta imaju i u Indiji. Broj zaposlenih raste iz godine u godinu sukladno tržištu i danas je dosegnuo brojku od 100 stalno zaposlenih inženjera i tehničara.

Polarne eksploatacije
Budući planovi tvrtke ovisit će o Rolls-Royceu i njegovoj poziciji na tržištu. U Navis Consultu predviđaju da će broj novogradnji u offshore segmentu na globalnom tržištu rasti, uz neizbježne povremene oscilacije. Naime, očekuje se da će istraživanja i eksploatacija nafte i plina u dubokim morskim vodama biti sve intenzivnija, a na svojim samim počecima je ulazak u eksploatacije u polarnim područjima. "Naravno, te prognoze ovise o globalnoj političkoj i ekonomskoj situaciji koje znaju 'prirediti iznenađenja'. Kako sada stvari stoje, trebali bismo rasti i čak proširiti djelatnost i na inženjerske djelatnosti u području projektiranja i razvoja brodske opreme iz portfelja Rolls-Roycea što će tražiti umjereni rast tvrtke i nove kooperante", zaključuje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Daj mi znanje dati ću ti imanje [emo_euro]

New Report

Close