Ivičić: Zbog lošeg pristupa, zanemarili smo 93 posto turista iz Europe

Autor: Marija Crnjak , 16. listopad 2014. u 16:19
Ratomir Ivičić; Photo: Grgur Zucko/PIXSELL

U Opatiji predstavljena nova marketinška strategija hrvatskog turizma, koja će dovesti goste i povećati potrošnju i investicije.

Hrvatska turistička zajednica idući tjedan raspisat će međunarodni natječaj za odabir agencije koja će napraviti novo brendiranje hrvatskog turizma, uključujući novi slogan koji će zamijeniti "Mediteran kakav je nekad bio". U okviru brendiranja agencija će trebati stvoriti novu veliku ideju o hrvatskom turizmu, što će poslužiti kao polazište u sastavljanju turističkih proizvoda, privlačenju novih gostiju i jačanju prepoznatljivosti, te u konačnici povećanju turističke potrošnje koje predviđa lani usvojena strategija turizma, najavio je Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a predstavljajući novi Strateški marketing plan hrvatskog turizma do 2020. godine (SMPH). Prezentacija je održana u sklopu Dana hrvatskog turizma (DHT) koji se održava danas i sutra u Opatiji u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. 

Strateški plan za HTZ je izradio Horwath consulting u suradnji sa španjolskim THR-om, što je koštalo oko 4,5 milijuna kuna. Osim novog brendiranja, u sklopu novog marketinškog pristupa značajno će se povećati online oglašavanje, smanjiti broj sajmova, a cilj će biti što bolja iskorištenost i mjerljivost ulaganja u marketing – oglašavat će se samo u medijima koji se najviše čitaju i kojima se najviše vjeruje. Također, umjesto mnoštva manjih PR agencija po svijetu angažirat će se jedna jaka globalna agencija koja će dobiti zadatak da komunicira novi brend na svim tržištima, i Hrvatsku učini atraktivnijom.

"Zbog toga što se do sad nismo jasno obratili tržištima, te im nismo jasno pokazali zašto smo bolji od drugih, te ih naveli da dobiju potrebu dolaska u Hrvatsku, "zanemarili" smo čak 93 posto od 260 milijuna Europljana koji putuju na odmor u druge zemlje- Istraživanje je pokazalo da više od 110 milijuna tih gostiju nije svjesno da je Hrvatska turistička zemlja, a 55 posto ne razumije što nudimo. Naše je oglašavanje na stranim tržištima gotovo kao brod koji plovi po noći s ugašenim svjetlima", istaknuo je Ivičić prilikom predstavljanja SMPH-a.

Otvarajući DHT, ministar turizma Darko Lorencin poručio je da je ključna riječ ovogodišnjih Dana turizma upravljanje destinacijom. "Riječ je o najkompleksnijem izazovu na kojem želimo artikulirati turističku politiku. Iako se destinacijski menadžment već primjenjuje u destinacijama, želimo ga formalizirati te putem zakona i propisa omogućiti njegovo nesmetano odvijanje, kako bi u konačnici svi postigli zajednički cilj – povećanje konkurentnost turizma naše zemlje“, zaključio je ministar Lorencin.

Ključni proizvodi u Strateškom marketing planu bit će i projekt pred i posezone (PPS), odnosno projekt Hrvatska 365 koji je u ovoj godini kroz pilot projekt uspio za isti stol dovesti različite sudionike u destinacijama te destinacije međusobno. Projekt se smatra ključnim u smanjenju sezonalnosti.

Sudionici skupa istaknuli su potrebu edukacije sustava turističkih zajednica u području online oglašavanja, s obzirom na to da su podaci s terena gotovo porazni. Novo istraživanje o korištenju interneta koje je napravio prof. Drago Ružić sa Sveučilišta u Osijeku pokazalo je tako da  je 20 posto web stranica turističkih zajednica starije od 5 godina i ne uvažava postojanje društvenih mreža, a 40 posto ih je starije od tri godine. Iako 40-tak posto TZ-a ima mobilne aplikacije, većina ih ne promovira na svojim stranicama, a u online marketing ulaže se u prosjeku 5 posto budžeta, dok HTZ u online marketing trenutno ulaže 35 posto budžeta. 

Komentirajte prvi

New Report

Close