Zadnjih je godina došlo do znatne fragmentacije televizijskog tržišta – nacionalni TV koncesionari prisutni su s dodatnim kanalima, a pay TV tržište bogatije je nego ikad.
Donedavna je udio tzv. ostalih kanala (svih onih koji ne pripadaju nekom od tri nacionalna TV koncesionara) generirao između 15 i 20 posto udjela u ukupnoj gledanosti. Danas, preko 30 posto ciljne skupine između 18 i 49 godina na svojim TV uređajima gleda te, uglavnom specijalizirane zabavne programe. Vodeću ulogu u tom segmentu 'ostalih' kanala imaju internacionalne TV korporacije koje u svojem sustavu imaju i proizvodnju i distribuciju TV sadržaja kroz vlastite kanale. Jedano od njih je Fox International Channels, koji je u Hrvatskoj prisutan sa svojim kanalima Fox, Fox Life, Fox Crime, National Geographic Channel, NG Wild i 24Kitchen. Sudeći po nekim televizijski razvijenijim zemljama, pay TV (naplatni) kanali, uz online medije, jedini imaju sreću da je pred njima rast.
Ubrzani razvoj tržišta
"U narednim godinama pred nama je penetracija u hrvatska kućanstva, što će dovesti do porasta učinkovitosti oglašavanja na našim kanalima. Na primjer, kumulativna gledanost kanala na kojima prodajemo oglasni prostor u odnosu na prošlu godinu porasla je preko 130 posto!", kaže Miro Bižić, voditelj ureda Fox International Channels za Hrvatsku.Bižić naglašava kako se po pitanju razvoja televizijskog tržišta i oglašivačkog tržišta u cjelini Hrvatska konačno kreće u smjeru u kojem su zapadne zemlje već odavno otišle.
Najnoviji podaci pokazuju da se hrvatsko tržište sada ubrzano razvija. Trenutno naplatne TV kanale gleda oko 52 posto hrvatskih kućanstava, a Bižić je uvjeren da će ubrzo pay TV biti prisutan u 70 do 80 posto kućanstava. Pateći te promjene, i kompanije koje oglašavaju svoje proizvode i usluge također pokreću i prate neke nove trendove i koriste inovativne kanale kako bi dosegnuli ciljne skupine.Fox International Channels, multimedijska tvrtka u vlasništvu 21st Century Foxa, prvi je u Hrvatsku uveo globalnu strategiju distribucije sadržaja, a jedina je internacionalna TV kompanija čije se TV serije gledaju u 125 zemalja istovremeno kad i u SAD-u.
Kad su prepoznali da se i hrvatsko tržište dovoljno razvilo te da postoji potreba za plasiranjem reklama uz kvalitetan sadržaj na tematskim kanalima, odlučili su osnovati ured kako bi se dodatno približili tržištu. U siječnju ove godine prestao je dosadašnji rad putem agenta za prodaju oglasnog prostora i oglašavanje se za sve Fox kanale od ove godine dogovara direktno sa hrvatskim uredom. "Po mom mišljenju na hrvatskom je tržištu Fox mogao krenuti sa lokalnim uredom čak i ranije jer hrvatski gledatelji npr. već nekoliko sezona obožavaju gledati nove sezone Živih mrtvaca, dramske serije koja ruši vlastite rekorde gledanosti. Gledane su i kulinarske inovacije Jamiea Olivera ili Rudolpha Van Veena na specijaliziranom lifestyle kanalu 24 Kitchen,
Lojalna publika
Što se okruženja tiče, mi već dugo imamo urede i u Ljubljani i Beogradu i u tim zemljama ostvarujemo odličan poslovni rezultat. Blisko surađujemo s kolegama iz tih ureda, a nerijetko razvijamo i rješenja za klijente koji su prisutni u više "Fox zemalja", rekao je Miro Bižić. Ističe da su lojalnost gledatelja i kvaliteta ciljne skupine na prvom mjestu. U lepezi kanala trenutno se gledanošću ističu Fox, Fox Life i National Geographic Channel. "Oni su perjanice s aspekta gledanosti, no lojalnost koju imaju Fox Crime ili 24 Kitchen nema niti jedan program na tržištu. Primjerice, 24Kitchen u prosjeku ima najdulje neprekinuto gledanje od strane gledatelja, između 25 i 30 minuta u kontinuitetu što nema ni jedna drugi kanal. A kada uzmete u obzir da su to sve ljudi tj. kućanstva koja imaju srednju i visoku kupovnu moć, jasno je o kakvoj kvaliteti naše ciljne skupine se ovdje radi˝, pohvalio se Bižić.
Rast
Fox računa na 10 posto svih televizijskih oglasa
Već u prvih šest mjeseci ozbiljnog pristupa tržištu, ne postoji niti jedna industrija koja se ne oglašava na Foxovim kanalima, a najprisutnije su farmaceutska industrija, telekomunikacijski sektor i roba široke potrošnje. "Vjerujem da će u sljedećoj godini, umjesto sadašnjih pet posto, prosječno blizu 10 posto ukupnog godišnjeg televizijskog oglasnog budžeta biti alocirano upravo na Foxove kanale", kaže Bižić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu