Provideri i portali ne ugrožavaju turističke agencije

Autor: Saša Paparella , 13. listopad 2014. u 22:00
Boris Žgomba, UHPA/Žarko Bašić/PIXSELL

Novi kanali prodaje smještaja nisu opasni agencijama, koje ih i same koriste.

U intervjuu Poslovnom dnevniku Nedjeljko Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK, izjavio je da "turističke agencije gube trku u smještaju kod iznajmljivača i kod hotela jer su veliki provideri i portali preuzeli globalno tržište".

Za komentar smo zamolili Borisa Žgombu, predsjednika Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), koji se s takvim stavom ne slaže. "Ne možemo izvlačiti zaključke dokle god nemamo službene podatke. Privatni smještaj u Hrvatskoj je ove godine doživio rast, primjerice u Istri 10 do 12, a u Splitu čak 20-ak posto. Svi kanali prodaje bilježe rast. Sukladno tome, i domaće turističke agencije imale su više posla, jer upravo one najbolje poznaju svoj teritorij i imaju najveću bazu privatnog smještaja", napominje Žgomba.

"Govorimo o živom tržištu, gdje agencije imaju prostora za rast. Portali uzimaju svoj dio prometa, ali to nas ne ugrožava jer imamo 500.000 kreveta u privatnom smještaju. Privatne turističke agencije su tržišni konsolidatori. Velikim se kompanijama ne isplati ići od kuće do kuće i dogovarati poslove s iznajmljivačima, pa se dogovori s vlasnicima privatnog smještaja sklapaju preko lokalnih agencija, koje okupe po nekoliko desetaka vlasnika u jedan paket i ponude ga dalje. U tom slučaju agencija nije vidljiva, ali upravo ona odradi velik dio posla", kaže Žgomba, kojeg ne brinu novi kanali prodaje. Uostalom, neke su agencije i same zakupile prostor na portalima pa sada i na taj način nude smještaj.    

Komentirajte prvi

New Report

Close