Arapi bi nakon Jata mogli preuzeti i tvrtku Utva avioni

Autor: Poslovni dnevnik , 07. listopad 2014. u 10:46
Iraku je Utva isporučila 20 zrakoplova Lasta

Mubadala iz Emirata bi u Pančevu proizvodila dijelove za najveće svjetske proizvođače zrakoplova Airbus i Boeing.

Nakon što je Etihad iz UAE-a preuzeo srpskog nacionalnog avioprijevoznika Jat, koji se sada zove Air Serbia, druga kompanija iz Emirata mogla bi postati vlasnik tvornice zrakoplova iz Pančeva Utva avioni, u kojoj radi oko 200 radnika.

Riječ je o kompaniji Mubadala, s kojom su razgovori oko strateškog partnerstva ili preuzimanja Utva aviona vođeni krajem prošle godine. No, ima i drugih zainteresiranih. "Imamo neslužbene informacije da se jedna kompanija prijavila za strateškog partnera. Dobro je da Utva nastavi raditi u svom sektoru i da se proširuje. Vodimo neke razgovore oko aviona, helikoptera i bespilotnih letjelica iz namjenske industrije. Važno je što je Utva proglašena za tvrtku od posebnog značaja za obranu Srbije, što će dati značaj i težinu odluci kako će se transformirati", rekao je krajem prošlog tjedna Tomislav Bjelogrlić, direktor Utva aviona za Radio-televiziju Pančevo. Utva je pod djelomičnom upravom Jugoimport SDPR-a, državnog trgovca naoružanjem i proizvodima namjenske industrije. 

 

400milijuna

eura godišnje zaradila bi Utva proizvodnjom za Mubadalu

Problemi s Lastama za Irak
Prema riječima zamjenika gradonačelnika Pančeva Saše Pavlova, takva namjenska industrija je budućnost Utve jer je potrebna Srbiji. Posljednjih desetak godina, nakon bombardiranja NATO-a u kojem su uništeni neki dijelovi tvornice, Utva je preživjela zahvaljujući gradnji 20 školskih aviona Lasta za iračku vojsku i suradnji sa srpskim Ministarstvom obrane. Međutim, s Lastama za izvoz, čija je isporuka završena 2011., bilo je tehničkih problema pa je delegacija iz Utve morala otputovati u Irak zbog popravaka.

Obećali visoke prihode 
Zasad se točno ne zna tko je zainteresiran za Utvu i hoće li taj plan uspjeti, ali ako pogone preuzme Mubadala pančevačka će tvornica doživjeti značajne promjene. Naime, kako su objavili srpski mediji u prosincu 2013. Mubadala bi u Pančevu proizvodila dijelove za najveće svjetske proizvođače zrakoplova Airbus i Boeing. Prema tadašnjim planovima, koji su se trebali ostvariti već u lipnju ove godine, do čega nije došlo, investicija iz UAE-a donosila bi Utvi više od 400 milijuna eura godišnje.

"Izvršni direktor Mubadale i predstavnici vlade Srbije bili su u tvornici i partneri iz UAE-a su vrlo zadovoljni uvjetima koje su vidjeli", govorio je u to vrijeme Dragan Perić, predsjednik Upravnog odbora pančevačke tvornice. "Novom investicijom riješili bismo problem opstanka tvrtke. Imamo tradiciju dugu 76 godina, dobru lokaciju, stručne ljude i to je sve ono što investitoru treba za budući posao, a najbitnije je da se osiguraju novi strojevi", rekao je u prosincu 2013. direktor Tomislav Bjelogrlić. Iako Utva i dalje radi situacija je otežana jer joj je poslije proglašenja prodaje od strane Agencije za privatizaciju ukinut status poduzeća u restrukturiranju. To znači da nema popusta za plaćanje računa državi i javnom sektoru. Zato je za Utvu vrlo važno da što prije pronađe strateškog partnera, komentira stanje u tvornici RTV Pančevo.  

Tradicija duga 77 godina

U Pančevu proizveli 900 letjelica

Tvrtka Utva avioni osnovana je 5. lipnja 1937. godine pod nazivom Jedriličarsko društvo Utva-Zemun, a 1939. godine mijenja ime u Fabrika aviona Utva-Beograd. Godinu dana kasnije tvornica se seli u Pančevo. Od osnivanja do danas u njoj je proizvedeno više od 900 letjelica, prije svega jedrilica, lakih, sportskih, školskih i aviona za trening. Tvornica je proizvodila zrakoplov Utva-75, dvosjed s klipnim motorom koji je služio i za početnu obuku vojnih pilota u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, međutim 2007. godine ti zrakoplovi su zamijenjeni Zilovima.  

Komentirajte prvi

New Report

Close