U 2014. godini zadovoljstvo korisnika pruženom im uslugom pa samim tim i njihova lojalnost određenom operateru proizlaze iz nekoliko faktora – kvalitetne mreže i usluga, brige za korisnika, te cijena i naplate. Rezultati su to tradicionalne Studije privlačenja i zadržavanja korisnika (2014 Acquisition and Retention Study) koju jednom godišnje provodi Nokia Networks na globalno reprezentativnom uzorku. U ovogodišnjoj jubilarnoj, desetoj po redu, Studiji je sudjelovalo 12 tisuća korisnika iz 11 svjetskih zemalja.
Tko su mobilni korisnici današnjice?
Što se više svijet okreće u smjeru mobilnih platformi, to su korisnici napredniji i zahtjevniji, kaže Studija privlačenja i zadržavanja korisnika. Naime, udio naprednih korisnika a to su oni koji se barem dva puta tjedno služe kompleksnijim uslugama poput, preuzimanja i slanja datoteka, financijskih transakcija i internetskog pretraživanja, u ovoj godini iznosi čak 69 posto (na zrelim tržištima njihov udio raste na 75%), a kada se tomu priroda i činjenica da apetiti korisnika za aplikacijama iz godine u godinu samo rastu, jasno je gdje bi trebao biti fokus mobilnih operatera. Uostalom, čak 60 posto svjetskih korisnika iskusilo je probleme u služenju mobilnim podatkovnim uslugama i aplikacijama. Slijedom toga, 40 posto njih planira u sljedećih 12 mjeseci promijeniti svog pružatelja mobilnih usluga što je informacija koja bi trebala zabrinuti svakog iole ozbiljnog igrača na tržištu.
Kako privući i zadržati korisnika?
U svjetlu svih ovih spoznaja, Nokia Networks je propitala korisnike koji su preduvjeti koje operateri moraju ispuniti kako bi osigurali njihovu vjernost i evo što su joj kazali: 41% smatra da je obaveza operatera da im osigura vrhunsku kvalitetu mreže čak i ako ih to bude stajalo nešto više; 75% korisnika drži da je pitanje sigurnosti također u nadležnosti operatera (u slučaju sigurnosnih problema 40 posto njih će potražiti alternativnog davatelja usluga); cijene usluga i naplata najvažniji su pojedinačni parametar u procesu zadržavanja korisnika, osobito kada je riječ o rastućim tržištima; briga za korisnika osobito je važna na razvijenim i tehnološki naprednim tržištima kojim dominiraju zahtjevni korisnici; a operateri koji žele profitirati od prelaska korisnika iz jedne mreže u drugu moraju voditi računa o tome da prilikom odabira novog operatera korisnici sve više vjeruju preporukama obitelji i prijatelja.
Inovacije današnjice za probleme sutrašnjice
Kao jedan od vodećih svjetskih isporučitelja suvremene telekomunikacijske infrastrukture i pratećih usluga, Nokia Networks već godinama pažljivo prati, prihvaća i adekvatnim inovacijama odgovara na izazove današnjice i sutrašnjice mobilnih komunikacija. Kako će dakle operateri uspješno ovladati golemim rastom bežičnoga podatkovnoga prometa dakako, uz čuvanje lojalnih korisnika – Nokia je pokazala na svojoj tradicionalnoj konferenciji Nokia Roadshow koja se održala 3. listopada u Zagrebu.
Nokia je u Zagrebu tako prezentirala inovativni portfelj malih baznih stanica koje stalnim rastom podatkovnog prometa u urbanim sredinama postaju ključan čimbenik u poboljšanju performansi mreže.
Kao jedan od vodećih zagovaratelja telco clouda Nokia Networks je i demonstrirala spremnost za početak komercijalnog pružanja ove napredne usluge, a u procesu je i stvaranja partnerskog programa koji bi podržao ovu inicijativu. Time će omogućiti operaterima da iskoriste sve prednosti telco clouda kao što su fleksibilno upravljanje kapacitetima mreže, brže lansiranje novih usluga i efikasniji razvoj inovativnih servisa.
U segmentu sigurnosti Nokia Networks je predstavila inovativni Mobile Guard, tehnologiju koja upravlja mrežnim prometom i aktivno traži napade zloćudnoga softvera.
Liquid Applications još je jedna od inovativnih tehnologija Nokia Networksa kojom je ova kompanija redefinirala ulogu baznih stanica. Naime, od uređaja koji šalje i prima signal između uređaja, bazna stanica danas je zahvaljujući Nokiji postala inteligentan dio mreže, točnije mjesto gdje se prikupljaju i smještaju sve vrste korisničkih podataka. Sama bazna stanica pri tom "zna" gdje i na koji način se korisnik služi svojim tabletom ili smartphoneom čime se ubrzava isporuka lokalnoga sadržaja, kao i učinkovitost cijele mreže. Kako bi omogućio operaterima i developerima da iskoriste puni potencijal Liquid Applicationsa, Nokia Networks u Londonu je nedavno otvorila istraživački i razvojni centar.
Nadalje, u segment naprednih glasovnih usluga, Nokia Nektworks je demostrirala i Voice over LTE uslugu, kao i Voice over WiFi za koju se očekuje da će biti vrlo brzo prihvačena od strane krajnjih korisnika pogotovo poradi činjenice da navedenu glasovnu komunikaciju podržava nadolazeći iPhone 6.
Do 2014. godine Nokia Networks je implementirala gotovo 148 LTE mreža diljem svijeta među kojima je i mreža četvrte generacije vodećeg hrvatskog mobilnog operatera Hrvatskog Telekoma. “Između 2014. i 2018. godine očekuje se da će broj korisnika mobilnog broadbanda u Hrvatskoj porasti za čak 32 posto. S našim inovacijama u području mobilnog broadbanda, upravljanju zadovoljstva korisnicima i globalnom ekspertizom, Nokia Networks je apostrofirala spremnost da pomogne operaterima da se nose sa izazovima eksponencijalnog povećanja mobilnog podatkovnog prometa koji ih uskoro očekuje”, kazala je Nives Sandri regionalna direktorica Nokia Networksa za Hrvatsku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu