Njemački trgovci sve se više uzdaju u potrošače s istoka, posebno Poljske i Češke, ako je sudeći po najnovijem projektu golemog trgovačkog centra Kaufhaus Görlitz.
Otvaranje ove robne kuće planirano je za godinu dana, a bit će smještena u zgradi koja je služila kao filmski set za snimanje filma Wesa Andersona "Grand Budapest Hotel".Inače, ovaj trgovački centar smješten je u gradu Görlitzu, mjestu koje drži neslavno prvo mjesto na listi najsiromašnijih njemačkih gradova. Nalazi se na tromeđi Njemačke, Češke i Poljske i broji 55.000 duša, a poznat je po tome što je jedan od nekolicine njemačkih gradova koje je savezničko bombardiranje u 2. svjetskom ratu potpuno poštedjelo.
40mil.
eura potrošili su poljski i češki kupci lani u Görlitzu
Iako najsiromašniji u zemlji, Görlitz je za njemačke trgovce prava "obećana zemlja".Samo prošle godine poljski i češki kupci ostavili su u trgovinama Görlitza preko 40 milijuna eura, a trend šopingiranja u njemačkom gradiću sve je izraženiji, piše The Wall Street Journal. Stoga njemački trgovci ubrzano zakupljuju oglasni prostor na reklamnim panoima u pograničnim poljskim i češkim mjestima. K tome, od prodavača u pograničnim njemačkim trgovinama sve se više traži da poznaju poljski i češki jezik, a nerijetko trgovci i zapošljavaju Poljake i Čehe kao prodavače. Njemačka tako počinje opet profitirati od svojih investicija na istoku Europe. Naime, seljenje proizvodnje na istok s jeftinijom radnom snagom rezultiralo je ekonomskim usponom Poljske i Češke.
U prošlom desetljeću plaće u tim državama rasle su mnogo brže od njemačkih što je stvorilo srednji sloj kojem trošenje u njemačkim trgovinama ne predstavlja problem.Potrošnja Poljaka i Čeha za njemačke je trgovce došla kao melem na ranu s obzirom na višegodišnju anemičnu domaću potrošnju i uspon e-trgovine. Tako menadžerica outleta u Görlitzu Kirstin Marschall kaže kako Poljaci stvaraju trećinu prihoda te trgovine. "Ne mogu zamisliti naše poslovanje bez tih mušterija", ističe Marschall za WSJ. "Ne kažem da bez njih ne bi mogli preživjeti, ali bi bilo vrlo teško", dodaje ta poslovotkinja.
Računica
Prednosti šopinga u inozemstvu
Jedan od razloga navali poljskih i čeških kupaca na njemačke trgovine valja potražiti i u statistici. Prema podacima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), između 2003. i 2013. plaće u Poljskoj porasle su za 17 posto, u Češkoj za 12 posto, a u Njemačkoj za samo četiri posto. No, istovremeno je inflacija u Poljskoj skočila za 27 posto, a u Češkoj za 33 posto. Porast cijena u Njemačkoj u tom je razdoblju iznosio svega 20 posto, pokazuju podaci Eurostata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu