Cilj je da slastice donesu rast na domaćem i stranom tržištu

Autor: Božica Babić , 16. rujan 2014. u 22:00
Dunja Milošić Odobašić, menadžerica u Podravci

Menadžerica u Podravci, govori o planovima.

Uz globalno prepoznatljivi brend Vegeta, koprivnička Podravka u svom bogatom proizvodnom asortimanu broji i mnoštvo slatkih proizvoda, i to ne samo iz linije simpatičnog medvjedića Lino, već i onih koji zapravo kao svojevrsna sirovina ili ključno pomagalo služe za daljnju pripremu vrhunskih slastica kako u tvrtkama kojima je slastičarstvo osnovna, tržišno-komercijalna djelatnost tako i u kućnoj radinosti samoukih kuharica ili kuhara. O tim slatkim 'tajnama', ali i problemima s kojima se u oštroj tržišnoj utakmici suočava koprivnički prehrambeni div govori Dunja Milošić Odobašić, zaposlena na poziciji menadžerice kategorije u marketingu Podravke.

 

44posto

iznosio je udio prodaje slastica Podravke na domaćem tržištu

Koji udjel u ukupnoj proizvodnji Podravke otpada na slatki program i donosi li on veći prihod na domaćem tržištu ili kroz izvoz?
Na slatki program u Podravci otpada znatan dio proizvodnje i prodaje, a  taj udjel svake godine raste. Stoga se slastice po ostvarenim prihodima već godinama nalaze među strateškim Podravkinim kategorijama kao što su dodaci jelima, Podravka jela i  dječja hrana. S godinama udio domaće prodaje u ovoj kategoriji ustupa mjesto izvozu. Tako je prodaja na domaćem tržištu tijekom 2013. godine iznosila 50 posto, da bi ove godine pala na 44 posto. Evidentno je da vanjska tržišta i izvoz jačaju u prodaji Podravka slastica.

Hrvatsko tržište je očekivano i u ovoj kategoriji pritisnuto velikim uvoznim asortimanom, ima li nelojalne konkurencije?
Da, tržište je pritisnuto i uvoznim asortimanom međutim mi danas poslujemo na otvorenom tržištu, a nakon pristupa Hrvatske Europskoj uniji možemo očekivati prodor i još nekih novih konkurenata u kategoriji slastica. Ne bih rekla da je konkurencija koja nam pristiže s europskog ili ostalih tržišta nelojalna, već da neki proizvođači mogu ponuditi potrošačima niže cijene. Da li je to dugoročno održivo i kakva je kakvoća tih proizvoda, to je već pitanje o kojem bi se moglo raspravljati. Također, konkurencija su nam i privatne marke trgovačkih lanaca čija je strategija bazirana na niskim cijenama. Potrošač je taj koji će u konačnici odlučiti čije proizvode će kupovati. Potrošačima uvijek komuniciramo da brinemo svakodnevno o kakvoći svih proizvoda i da im želimo pružit samo najbolje. Iz potražnje koju bilježimo kontinuirano vidljivo je da naši potrošači to prepoznaju i kupuju unatoč jeftinijoj konkurenciji.

Koji su `top´ proizvodi s kojima imate ambicioznije dugoročne planove, kroz kakve modele ih namjeravate realizirati?
Vrlo je teško posebno izdvojiti neke 'top' proizvode sa kojima imamo ambicioznije planove. Zapravo bih mogla reći da dugoročne planove imamo s ovom cijelom kategorijom. Naš strateški cilj je rast kategorije slastica kako na domaćem tako i inozemnim tržištima i svakodnevno radimo u tom pravcu.

Razvijate li možda neke nove proizvode iz slatkog segmenta koji će uskoro na tržište?
Podravka je sa kategorijom Slastice prisutna u više potkategorija kao što su pripomoć za pečenje, pudinzi, kreme, mješavine za kolače i u svakoj potkategoriji kontinuirano razvijamo nove proizvode i razmišljamo kako potrošaču ponuditi nešto novo, privlačno i izvrsnog okusa. Teško je izdvojiti samo jednu potkategoriju ili  jedan proizvod. Ali možemo reći i najaviti nove proizvode u segmentu pudinga i mješavina za kolače koji će izaći na tržište do kraja ove godine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close