Zahvaljujući velikoj potražnji, raspon cijene dionice Alibabe u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) povećan je u ponedjeljak na 66 do 68 dolara, pa bi to mogla biti dosad rekordna javna ponuda ne samo u tehnološkom sektoru, nego uopće u povijesti.
Dionice te kineske kompanije za e-trgovinu, koja bilježi više transakcija nego Amazon.com i eBay zajedno, privukle su masu investitora, pa je potražnja za njima znatno veća od ponude.
Zbog toga je u ponedjeljak raspon cijene dionice Alibabe u IPO-u povećan na 66 do 68 dolara, s prethodnih 60 do 66 dolara.
Zahvaljujući tome, javna ponuda dionica Alibabe bit će dosad najveća u tehnološkom sektoru, a možda i najveća u povijesti.
Bude li oko 320 milijuna dionica Alibabe u IPO-u upisano po maksimalnoj cijeni od 68 dolara, kompanija bi prikupila oko 22 milijarde dolara, najviše u povijesti u tehnološkom sektoru, jer je Facebook u javnoj ponudi 2012. godine prikupio 16 milijardi dolara.
No, kako postoji i opcija za prodaju dodatnih dionica, javna ponuda Alibabe mogla bi postati i najveća u povijesti. Na taj bi način, naime, kompanija mogla prikupiti 24,3 milijarde dolara, čime bi nadmašila dosadašnji rekord Agricultural Bank of China koja je 2010. godine u IPO-u prikupila 22,1 milijardu dolara.
Javna ponuda dionica Alibabe započela je prošloga tjedna u New Yorku, a potražnja je pokrila ponudu nakon samo dva dana predstavljanja poslovnih rezultata i strategije rasta kompanije.
Očekuje se da će konačna cijena dionice Alibabe u javnoj ponudi biti određena ovih dana, a trgovanje njima na Wall Streetu moglo bi započeti vrlo skoro.
Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, kao i 'cloud computingom', Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.
Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno.
Nakon javne ponude dionica, Alibaba planira proširiti poslovanje u SAD-u i Europi.
„Nakon uvrštenja dionica na američko tržište, razvit ćemo naše poslovanje u Europi i SAD-u. To ne znači da odustajemo od azijskog tržišta jer, rekao bih, Alibaba jest iz Kine, no to je internetska kompanija koja je samo nastala u Kini“, kazao je Jack Ma, osnivač kompanije na predstavljanju Alibabe investitorima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu