TUI i TUI Travel odlučili stvoriti najveću turističku tvrtku na svijetu

Autor: Tomislav Pili, Radmila Kovačević/VL , 15. rujan 2014. u 22:00
Ulagači konačno mogu predahnuti/TUI

Procjene govore da će dvije kompanije spajanjem godišnje uštedjeti 45 milijuna eura.

Rastući trend spajanja i preuzimanja sve se više prelijeva i na turistički sektor.

U ponedjeljak je najveći europski turistički operator TUI Travel objavio da su dogovoreni uvjeti spajanja s njegovim većinskim dioničarom, kompanijom TUI. Time će se stvoriti najveća svjetska grupacija za putovanja i turizam vrijedna 6,5 milijardi eura. Podsjetimo, prve službene vijesti o razgovorima o spajanju između dvije kompanije objavljene su u lipnju.  Nova kompanija biti će izlistana na Londonskoj burzi, a dionice će sekundarno biti izlistane i na njemačkom tržištu kapitala. Prema priopćenju dviju kompanija koje prenosi Reuters, spajanjem će se uštedjeti najmanje 45 milijuna eura godišnje kroz gašenje preklapajućih funkcija, porezne olakšice i delistiranju dionica s Frankfurtske burze.

 

2,2posto

ojačala je dionica TUI Travela na Londonskoj burzi

"Očekujemo značajne operativne i financijske uštede s vertikalnom integracijom koja omogućuje daljnje potencijale rasta", izjavio je u priopćenju predsjednik nadzornog odbora TUI-a Klaus Mangold. Po objavi vijesti dionica TUI-a porasla je 1,4 posto na 11,17 eura na Frankfurtskoj burzi dok je TUI Travel ojačao 2,2 posto na 3,68 funti na Londonskoj burzi. Inače, spajanje ovih dviju kompanija investitori dugo priželjkuju od kada je 2007. TUI Travel postao samostalna kompanija nastala spajanjem putničkog biznisa TUI-a i britanske kompanije First Choice. Jedan od najvećih zagovornika spajanja posljednjih godina bio je Aleksej Mordašov, najveći pojedinačni dioničar koji u TUI-u drži više od četvrtine dionica.Za promatrače iz Hrvatske ključno je pitanje hoće li se ovo poslovno objedinjavanje na bilo koji način odraziti na hrvatski turizam. Njemački TUI AG, koji godišnje ima 7,5 milijuna putnika i 4,5 milijardi eura prometa, u Hrvatsku dovodi između 60.000 i 70.000 turista u Hrvatsku.

Britanski TUI nam, pak, dovoditi 50.000 turista. Direktor Hrvatske turističke zajednice za Njemačku Romeo Draghicchio smatra da spajanje neće donijeti ništa negativno za naš turizam."Prema onom što se zasad zna vjerujem da ovo spajanje može donijeti više promjena u emitivnim zemljama u vidu veće ponude za kupce" kaže Draghicchio.Šef HTZ-a za Veliku Britaniju Tonko Rilović očekuje, pak, povećanje broja avio-veza prema Hrvatskoj."Nova kompanija će imati jedinstven pristup tržištima. Turizam se sve više bazira na aviogostima. I to ne samo iz Britanije, pa bi i iz udaljenijih njemačkih pokrajina moglo biti više letova za Hrvatsku", – veli Rilović.

Komentirajte prvi

New Report

Close